Üdvözöllek a blogomon!

2019. július 30., kedd

Sárgabarack zselés túrótorta

Sárgabarack zselés túrótorta




Anyukámnak a múlt hétvégén volt a születésnapja. Mindenképpen valami könnyű tortát gondoltam készíteni az alkalomra. Valahogy nyáron az ember nem is szereti a nehezebb tortákat/sütiket, ráadásul azon a hétvégén meglehetősen időzavarba kerültem, így elveimmel ellentétben a piskótáját most nem én sütöttem, hanem boltit vásároltam. Házi piskótából biztos, hogy finomabb lett volna, de így is meg vagyok elégedve a végeredménnyel, mert nagyon finom, és harmonikus lett az íze. A receptet pedig, pont egy Anyu által hozott női magazinban találtam, rögtön kiszúrtam, hogy idén ő lesz az igazi. Az eredeti receptben csokis piskóta szerepelt, de szerintem a hagyományos piskóta jobban illett hozzá.


Hozzávalók:
  • 1 lap piskóta tortalap (3 tojásos, alapreceptet itt találsz)

A krémhez:
  • 50 dkg túró
  • 500 ml cukrászhab/tejszín
  • 2 csg. vaníliáscukor
  • cukor ízlés szerint

A barackzseléhez:
  • 1 üveg (7,5 dl-es) házi sárgabaracklekvár
  • 1 csg. zselatin
  • 1,5 dl víz

A tetejére:
  • 100 gr. étcsokoládé
  • 1 dl tejszín

A díszítéshez:
  • 2 dl cukrászhab/tejszín
  • csokireszelék
  • cukorgyöngy

Elkészítése:

A piskóta lapot megsütjük, hagyjuk kihűlni. A lekvárt egy kicsit meglangyosítjuk, hogy folyós legyen, a zselatint elkészítjük a zacskón lévő leírás alapján. Hozzáadjuk a lekvárhoz, és hűlni hagyjuk. Ha már nem annyira meleg, akkor a tortalap köré kapcsoljuk a formát, és a lapra öntjük a zselét. Hűtőben megdermesztjük. A túrót áttörjük, hogy ne legyen rögös, a cukrászhabhoz hozzáadjuk a vaníliáscukrot, cukrot és kemény habbá verjük. Végül összeforgatjuk a túróval. A túrókrémet a megdermedt zselére simítjuk. A tetejére elkészítjük a csoki ganache-t: a csokit  víz gőz felett felolvasztjuk, majd lehúzzuk a tűzről és folyamatos keverés mellett fokozatosan adagoljuk a tejszínt hozzá. Addig keverjük, míg szép sima, egynemű nem lesz. Hagyjuk langyosra hűlni. Rásimítjuk a torta tetejére, akinek jobban tetszik, az le is csurgathatja az oldalán. A tetejét tejszínhab rózsákkal díszítjük, a közepére csokireszeléket szórunk, és cukorgyönggyel díszítjük. 


Tipp:
Csokireszelék-cukorgyöngy helyett friss barack szeleteket is nyomhatunk a habba, de ilyenkor a közepén hagyjuk meg a szép sima csokis felületet.
🎂🎂🎂



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate