Üdvözöllek a blogomon!

2019. január 7., hétfő

Sós aprósütemény

Sós aprósütemény


Régóta szemeztem ezzel az apró sütivel. Sokszor láttam már hasonlót, hogy cukrászdákba, pékségekbe árulják. Általában mindig el is csábultam rá, és vettem 15-20 dkg belőle. Pár hónapja az egyik csoportban találkoztam a recepttel, a hozzászólások között. Már nem tudom, pontosan, hol, mert csak a képernyőt fotóztam le a recept miatt.
A két ünnep között aztán meg is sütöttem. Nagyon finom lett, bár én nem szaggattam annyira apróra, mint a cukrászdában szokták, de ez nem vont le az értékéből. 
Sokszor fogom sütni ezután is.

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt 
  • 2 tojás sárgája
  • 30 dkg margarin
  • 2 ek. tejföl (helyettesíthető 3-4 ek. tejjel, vagy vízzel)
  • 2-3 kk. só

Tetejére:
  • 1 felvert tojás
  • magok vegyesen (én aprómagvas keveréket vettem hozzá, így árulták, amibe egyébként szezámmag, fekete szezámmag, napraforgómag, lenmag volt)


Elkészítése:

A hozzávalókból tésztát gyúrunk. Majd vastagabbra (kb. 1 cm) nyújtjuk, és felkockázzuk. A tetejét lekenjük a felvert tojással, és megszórjuk a magokkal. Előmelegített sütőben 180 fokon, sütőpapírral bélelt tepsiben 15 perc alatt aranybarnára sütjük.


Kiváló party falat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate