Üdvözöllek a blogomon!

2018. május 23., szerda

Ingből váll nélküli felső - fodros

Ingből váll nélküli felső
 - fodros -
Ilyen lett...
Ilyen volt...
A lányom a hétvégén hozott haza egy fodros váll nélküli felsőt kölcsön felsőt. Már én is nézegettem hasonlókat a kirakatokban, több helyen láttam már ilyet, tetszenek is. Végre megnézhettem, hogy hogy van megvarrva, és rájöttem, hogy pofon egyszerűen. Az anyagát tekintve az is ing szerű volt, és eszembe is jutott, hogy láttam már ingből átszabott felsőket, innen jött az ötlet, hogy amíg a mintadarab nálunk van, megpróbálkozom én is egy elkészítésével. Azt hiszem, jól sikerült, minden esetre a lányomnál sikert aratott.
☙❧
Lássuk, hogy készült:

Végy egy méretben jó, újszerű állapotban lévő, de már nem használt inget, hozzáillő cérnát, egy darabka gumit, és kezdődhet a varrás.

1. Az inget kicsit átvasaltam a szabás-varrás előtt.
2. Nagyon óvatosan lebontottam a zsebeket róla. Majd levágtam az ing tetejét úgy hogy a kar kivágás az oldal varrástól számítva mindkét oldalon 15 cm legyen. Ezt a méretet a mintadarabról vettem. Ennek a levágásáról elfelejtettem fázis fotózni, de remélem érthető, hogy mit akarok kinyögni.
3. Levágtam az ujját a varrástól kb. 2-3 cm-re, nem mértem ki, csak úgy szemre.
4-5. Levágtam az ujjakról a mandzsettát is, majd hosszában a varrás mentén ketté vágtam őket.
6. Kiszabtam az ujjakból minél szélesebb, hosszabb csíkokat amekkorát az anyag csak ki tudott adni. (4 db lett, 15 cm szélesek.) Ebből lesz a fodor.
7-8. A fodor darabjait összevarrtam, cikkcakk öltéssel letisztáztam, majd az alját felhajtottam. Ezzel kész a fodor. A varrásokat megvasaltam.
9-10. A kar kivágásnál visszahajtottam az anyagot, a színén az eredeti varrás mentén végigvarrtam, majd a hátoldalon cikkcakk öltéssel letisztáztam. A varrásokat megvasaltam.
11. A fodrot talp szélességben az inghez varrtam, cikkcakk öltéssel letisztáztam.
12. Egy nagyobb visszahajtással kialakítottam a gumi házat, befűztem a gumit - a hosszát az határozta meg, hogy mekkora szükséges ahhoz, hogy ne csússzon le a vállról, de azért tartson is -  amit aztán összevarrtam, és a nyílást is lezártam, ahol be lett fűzve. 

El is készültünk!

Viselés közben...
Jó munkát!

4 megjegyzés:

Rendszeres olvasók

Translate