Üdvözöllek a blogomon!

2018. május 5., szombat

Lángos - ahogy én készítem

Lángos
 -ahogy én készítem-


A múlt héten tavaszi fesztivál volt a városunkban. Két alkalommal is lementünk sétálni, megnézni a kézműves vásárt ami hozzá kapcsolódott. Mindkét alkalommal lángos evésre készültem, de először jegeskávé lett belőle, másodjára pedig kürtőskalács. Mondtam is a férjemnek, hogy nem hagyom magam, büntetésből sütök otthon a családnak...

Hozzávalók 8 db-hoz:
  • 3 dl langyos víz
  • 2 tk. cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • ½ kg liszt
  • ½ ek. só
  • étolaj a sütéshez és a szaggatáshoz
Tetejére:
  • 1 nagy tejföl
  • 2 gerezd fokhagyma
  • sok-sok reszelt sajt

Elkészítése:

A cukros vízben felfuttatjuk az élesztőt. Hozzáadjuk a lisztet, és a sót, kidolgozzuk, majd 20 percig letakarva pihentetjük. Addig a fokhagymát megpucoljuk, áttörjük, és a tejfölbe keverjük, illetve előkészítjük a bő olajat a sütéshez. Miután a tészta megkelt meglocsolom olajjal, és olajos kézzel elválasztom a tésztát a táltól, majd 8 részre szakítom. Amikor az olaj kellően forró, a egy gombócot a kezembe veszek, a két tenyeremmel ellapogatom, majd elkezdem a szélét kihúzkodni, mint a pizzánál. Ha már olyan lángos nagyságú szépen az olajra terítem. A lángot ilyenkor közepesre mérséklem. Mindkét oldalát aranybarnára sütöm. Ha mind a 8 kisült, melegen, a fokhagymás tejföllel megkenve, és reszelt sajttal megszórva tálalom!


Évek óta ezt a receptúrát követem, szerintem ilyen az igazi lángos. Az eredeti receptet pedig Nyammm-nál találtam.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate