Üdvözöllek a blogomon!

2018. május 14., hétfő

Pilóta keksz sajttorta

Pilóta keksz sajttorta


A hétvégén készítettem el ezt a csuda finom sütés nélküli tortát. Az alapötletet egy Instagarammon látott videó szolgáltatta @irresistiblesfood bejegyzései között. Ő oreo kekszből készítette, de mivel én már sütöttem Oreo tortát, nem akartam még egyet készíteni. Így maradt a mindenki kedvence Pilóta keksz, magyarosítva ezzel az ötletet.
Az torta elkészítési módja hasonló maradt, csak az arányokon változtattam a magyar szokásokhoz híven. Érdekessége, hogy a Pilóta kakaós kekszéből lesz a torta alja, a krémjéből a krém, a vaníliás kekszéből pedig a teteje, mintha egy nagy Pilóta kekszünk lenne.
Vendégeimnek nagyon ízlett, finom kis desszert lett a lattéjuk mellé!



Hozzávalók egy 18 cm-es tortához:
  • 3 csg. Pilóta keksz (180 gr.-osak)
  • 250 gr. mascarpone 
  • 1,5 dl tej
  • 1 dl víz
  • 1 csg. zselatin
  • 8 dkg margarin

Elkészítése:

A kekszeket szétszedjük, külön tesszük a kakaós és a vaníliás felét is, és a krémjét is. Mindkét féle kekszet külön-külön mélyhűtő tasakba tesszük,és  nyújtófával összetörjük.
A margarint felolvasztjuk, és a kakós kekszhez keverjük, amit aztán a tortaforma aljára nyomkodunk. Ez lesz a kekszes alapunk. A krémjét simára keverjük a tejjel és a mascarponéval, és cukrot nem tettem hozzá, mert elég édesnek találtam így is. De aki szeretne tehet bele, ízlés szerint.
A vízben feloldjuk a zselatint, és a zacskón lévő leírás alapján elkészítjük, majd a krémhez adjuk, és alaposan átkeverjük. Elkészült a krémünk, amit aztán a tortaformába simítunk.
A tetejét megszórjuk a vaníliás keksz morzsával, és hűtőben dermesztjük pár órát.
Tálaláskor tehetünk a tetejére díszítésként Pilóta kekszet, de ez igazából el is maradhat, én is csak a kontraszt miatt tettem.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate