Üdvözöllek a blogomon!

2018. február 6., kedd

Medvehagymás - baconos fonott kalács

Medvehagymás - baconos fonott kalács


Szeretek kelt tésztát készíteni, mert siker élményt ad, ahogy a tészta életre kel az ember "keze" alatt. Bár amit csak lehet, géppel dagasztok le, mert időt spórolok vele. Amíg a gép dolgozik, addig is tudok mással foglalatoskodni, szívesebben is állok így neki a kelt tészták készítésének.
 Ma egy újabb medvehagymás finomságot hoztam. A receptre tavaly akadtam rá a Mindmegette oldalán. A tésztán nem változtattam, de a töltelékét teljes mértékben a saját ízlésemre szabtam. Az tetszik benne, hogy jól variálható, a medvehagyma helyett lehet metélőhagymát, újhagymát, esetleg felaprózott lilahagymát is használni, ezáltal az év bármelyik szakában elkészíthető!


Hozzávalók:
  • 45 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő (lehetőleg friss)
  • 2 dl tej 
  • 1 db tojás 
  • 1 ek. étolaj
  • 1 tk. só
  • 1 tk. cukor

A töltelékhez:
  • 2 dl tejföl
  • ½ csokor felaprított medvehagyma
  • 20 dkg kockázott bacon


Elkészítése:

A langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt. A kenyérsütő tartályába öntjük. Aztán mehet a tojás, az étolaj, a liszt végül a só. 15 perc alatt bedagasztjuk.
Kézzel is bedagaszthatjuk, de a tésztát jól dolgozzuk ki. Hagyjuk kelni 1 órán át. Ha megkelt, gyúrjuk át, és osszuk 3 részre. Közben a tejfölbe keverjük bele a medvehagymát, óvatosan meg is lehet sózni, ha valaki úgy  gondolja. Én nem szoktam, mert a szalonna úgyis sós. Ezután egyesével nyújtsuk ki a tésztát. Mindegyiket kenjük meg a medvehagymás tejföllel, és szórjuk meg a bacon-nel. Próbáljuk úgy elosztani a tölteléket, hogy mindhárom rúdba egyformán kerüljön. Tekerjük fel, majd sütőpapíros tepsiben fonjuk meg a kalácsot. Kelesszük, pihentessük még 30 percig. Kelesztés után kenjük le a tojással, majd előmelegített sütőbe, 160 fokon 40 perc alatt aranybarnára sütjük.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate