Üdvözöllek a blogomon!

2018. február 25., vasárnap

Dán kuglóf

Dán kuglóf


Ez a recept ismét a drága Sógornőm egyik kedvelt receptje. Ő nagyon sokszor készíti, mert annyira gyors, szinte csak ki kell mérni a hozzávalókat, kikeverni, és már mehet is a sütőbe. Én ritkábban készítem, mert én nagyon édesnek érzem, de a gyerekek nálunk is szeretik...


Hozzávalók:

  • 25 dkg porcukor
  • 25 dkg liszt
  • 4 tojás
  • 1 dl étolaj 
  • 1dl forró víz (fontos, hogy forró legyen) 
  • 1 csg.  sütőpor 
  • 1 ek. kakaópor 


Elkészítése:

A hozzávalókat a kakaópor kivételével egy keverőtálba mérjük, és robotgéppel kikeverjük. Egy kuglóf formát kikenünk margarinnal, és kilisztezzük. A massza 2/3-ad részét egyenletesen beleöntjük, nem kell mérni, csak úgy szemre.
A megmaradt 1/3-ad részbe belekeverjük a kakaóport, és a tésztára csurgatjuk. Előmelegített sütőben 180 fokon 50-55 percig, tűpróbáig sütjük.
Hagyjuk a formában kicsit hűlni, utána borítsuk ki. Ha teljesen kihűlt, porcukorral meghintve tálaljuk!


A Sógornőm sokszor készíti kisebb tepsiben, akkor a sütés 20-25 percre csökken, és kockákra szelve tálalja. Én pedig néha szoktam a két tészta közé mazsolát szórni, úgy még finomabb lesz!
Jó sütést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate