Üdvözöllek a blogomon!

2018. február 2., péntek

Oldalasos főzelék

Oldalasos főzelék



Ennek a főzeléknek az elkészítését még a volt anyósomtól tanultam. Ő szokta készíteni, mert finom, és laktató. Amikor először készítette még anno, kicsit tartottam tőle, mert milyen lehet, hogy rántás is és habarás is. Hát nem egy könnyű étel, de az íze meggyőzött,
és azóta az egyik kedvencemmé vált.


Hozzávalók:
  • 30 dkg füstölt oldalas
  • 1 kg krumpli
  • 15 dkg füstölt kolbász ( én lángoltat használtam)
  • 3 db babérlevél
  • pár szem egészbors
  • 1 db leveskocka
  • 2 dl tejföl
  • 2x1 ek. liszt
  • pici olaj a rántáshoz

Elkészítése:
Az oldalast feltesszük főni, a vízbe csak a borsot és a babérlevelet dobjuk. Fedő alatt puhára főzzük. Körülbelül 2 óra kell neki. Lehet kuktába is, akinek van. Az enyém nagy, és nem akartam ekkora mennyiséghez elővenni. Amíg fő, megpucoljuk a krumplit, és felkockázzuk.
Ha megfőtt kiszedjük a főzőléből az oldalast, a csontot, porcot kiszedjük belőle, és felkockázzuk. Majd kihalásszuk a borsokat, és a babérleveleket, és a krumpli beletesszük. Ízesítés ilyenkor az oldalastól függ, mennyire volt sós, füstös. Én ilyenkor sót már nem teszek bele, maximum egy leveskockát. Amikor félig megfőtt a krumpli, a kolbász nem karikára, hanem 4-5 cm-es darabokra vágjuk, és a főzelékhez adjuk. Mikor a krumpli megfőtt, visszatesszük a felkockázott oldalast is. Zsemleszínű fél adag rántással berántjuk, majd a tejföllel és a maradék
liszttel behabarjuk. Jó 5 perc alatt kiforraljuk.
Friss kenyérrel tálaljuk!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate