Üdvözöllek a blogomon!

2018. február 2., péntek

Rooibos-os ananász-mangó-banán lekvár

Rooibos-os ananász-mangó-banán lekvár
avagy "Sonne Afrikas" üvegbe zárva




Az egyik drogériában lehet vásárolni egy "Sonne Afrikas" fantázia névre hallgató zöld rooibos teát, amely ananász-mangó-banán ízesítésű. Én ezzel a teával legelőször úgy tálaljuk,  hogy villám látogatást tervezve vásároltam meg kedves rokonaimnak, akik nagy teázós hírében állnak. Már ott megfogott, hogy csomagoláson keresztül is bódító illat szállt belőle. Így aztán magamnak is vásároltam egy dobozzal. Mit ne mondjak, szerelem lett első kóstolásra. A sokadik doboz elkortyolása után jutott eszembe milyen finom lehetne ezt nemcsak meginni, hanem megenni is. Fogtam a csomagolást, megnéztem mégis mit tartalmaz. A lekvár gondolata a gyümölcsök révén jutott eszembe, de a rooibost sem akartam kihagyni a számításból.
Így lett nekem saját "napos Afrikám"...


Hozzávalók:
  • 1 ananász
  • 1 mangó
  • 2 banán
  • 2 dl víz
  • 1 filter natúr rooibos tea
  • ½ kg cukor
  • 1 csg. dzsemfix

Elkészítése:

A gyümölcsöket megpucoljuk, feldaraboljuk, majd pürésítjük. A filter a vízzel leforrázzuk, majd 6 percig állni hagyjuk. A teát is hozzáöntjük a keverékhez, majd lemérjük. 1500 gr. körülinek kell lennie. Nekem egy kicsivel kevesebb lett, ez azért függ a gyümölcsök méretétől. Akit zavar, hogy kevesebb, rápótolhat egy kis banánnal. Hozzákeverjük a cukrot és a dzsemfixet is. Felforraljuk, majd még 3 percig forrni hagyjuk. Üvegekbe töltjük, majd az üvegeket 1-2 percre fejre állítjuk, hogy belül vákum keletkezzen, mellesleg a forróság a fedelet sterilizálja. Száraz dunsztba hagyjuk kihűlni.



Bár nincs még itt befőzések ideje, ezek gyümölcsök ebben az időszakban kaphatók, azért került fel most ez a recept ide a blogomra.
Egyébként még gasztroajándék gyanánt is érdemes elkészíteni, mert ezzel a dzsemmel garantáltan nem fog a megajándékozott találkozni a boltok polcain.


Kellemes időtöltést!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate