Üdvözöllek a blogomon!

2018. február 28., szerda

Ropogós krumplis pogácsa

Ropogós krumplis pogácsa


Ezt a receptet egyik kedves Kolléganőmtől kaptam. Nagyon kedvelt náluk ez a pogácsa, nem tud annyit sütni belőle, ami el ne fogyna. Mi is megszerettük, és azóta már többször készítettem gulyásleves, bableves mellé.
Számomra azt az igazi békebeli retro stílust képviseli. Akár nagymamáink receptje is lehetne, nincs túlbonyolítva, egyszerű de nagyszerű. A hozzávalók pedig szerintem mindig
megtalálhatók az ember kamrájában, sőt, ha még egy kis jóféle házi zsír is akadna hozzá, én azt használnám olaj helyett.



Hozzávalók:
  • ½ kg főtt, áttört krumpli
  • ½ kg liszt
  • 2,5 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő (25 gr.)
  • só ízlés szerint
  • pici cukor (az élesztő felfuttatásához)


Elkészítése:
A langyos, cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt. Hozzáadjuk a krumplit, lisztet, sót, és tésztát gyúrunk. Egy nagyon lágy, ragacsos tésztánk lesz. 15 percig pihentetjük, majd lisztezett deszkán átmozgatjuk. Ne lisztezzük túl, csak annyit szórjunk alá, amennyi feltétlenül szükséges. Ujjnyi vastagra nyújtjuk, éles késsel bevagdaljuk, és közepes méretű pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. A tepsibe annyi olajat öntünk, ami az alját ellepi. Belerakjuk a pogácsákat, lekenjük a tojással, majd még 20 percig pihentetjük. Addig előmelegítjük a sütőt 180 fokra. Az idő letelte után a sütőbe toljuk, és 25 perc alatt aranybarnára sütjük.


Ha megsült, rögtön papírtörlőre szedjük, hogy ne szívja fel a tepsiben esetleg maradó olajat.
Az olajban sütés miatt az alja ropogós lesz, (az alsó képen az egyik pogin látszik is, direkt megfordítottam) a teteje pedig finom puha marad.


Tipp:
Érdemes kipróbálni, egyszer, mint túrós pogácsa. A krumplit egyszerűen lecseréljük ugyanannyi mennyiségű túróra. A recept a továbbiakban ugyanaz. 
Én is kipróbáltam, így utólag az a tapasztalatom, hogy világosabbá kell sütni, hogy ne száradjon ki, illetve, reszelt sajttal a tetején még finomabb lenne!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate