Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 1., csütörtök

Sajtos krumpli

Sajtos krumpli


Ez a recept, egy igazi húsmentes egytálétel. Érdemes kipróbálni, ha valaki egy kicsit könnyedebb ebédre vágyik, savanyúsággal kitűnő választás.
A storyja számomra nagyon kedves. Ezt a fogás először pici lányom keresztanyja készítette külön nekem. :-)
Vendégségben voltunk náluk, a picikém akkor volt pocaklakó. Még nagyon az elején tartottunk, minden ilyenkor előforduló kellemetlen tünettel. Sokan vannak úgy, hogy ilyenkor nem mindent tudnak megenni. Én a hússal, húsfélékkel voltam így. Olyannyira rosszul voltam még a szagától is, hogy forgott velem a világ. Meg voltam róla győződve, hogy vegetáriánus leszek. Nos akkor, abban a bizonyos vendégségben készült számomra ez a finomság...

Hozzávalók:
  • 1 kg krumpli
  • 1 nagy tejföl
  • 10-15 dkg reszelt sajt (lehet füstölt is)
  • 2 tojás 
  • 2-3 ek. étolaj
  • só és bors ízlés szerint



Elkészítése:

A krumplit héjában megfőzzük, majd ha kihűlt meghámozzuk, és felkarikázzuk. A tejföl kikeverjük a felvert tojással, az olajjal, fűszerezzük. A sajtból annyit félreteszünk, amennyit majd a tetejére szórunk, a többit a masszához keverjük. A krumplit a masszába forgatjuk. Egy tűzálló tálat kikenünk, és belesimítjuk a masszát. A tetejét megszórjuk a maradék sajttal. 180 fokon aranybarnára sütjük.
Savanyúsággal tálaljuk!


Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate