Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 27., kedd

Fóliával díszitett tojás

Fóliával díszitett tojás


A mai nap is a tojásokról szól. Tegnap is és ma is 2-2 féle tojásdíszítést hoztam. Egyhez sincsenek fázisfotók, mert nem most készültek, de így is könnyedén elkészíthetők.
:-)
Mai első a fóliával díszített tojás.
Nagyon-nagyon tetszenek a tojásdíszítő fóliák. Aranyos mintájukkal egy-egy kis húsvéti mozzanatot örökítenek meg. Szépek, színesek a gyerekek kedvencei. Évekig főtt tojást díszítettem vele, és mindig sajnáltam, hogy a tojás elfogyasztásakor csak úgy egyszerűen kárbavesznek a szép fóliákat. Hozzáteszem, nem volt egyszerű dolog a megpucolásuk sem. Arra gondoltam, hogyan maradandóbbá teszem a fóliás tojásokat. Első ízben kifújt tojásokat díszítettem vele, egy pár évig bírta, de minden szezonban eltört 1-2 darab, így lassacskán elfogytak. Hát gondoltam nem fog ki rajtam ez a történet. Legutoljára műanyag tojással próbálkoztam, kicsit tartottam tőle, hogy a műanyag összezsugorodik a forró vízben, de úgy véltem egy próbát mindenképp megér. És lám, sikerült végre...


Lássuk, mi kell hozzá:

  • műanyag tojás (akár fehér, akár szines)
  • tojásdíszítő fólia
  • forrásban lévő víz


Elkészítse:

Az én tojáskáim fehérek voltak, akrilfestékkel festettem őket pirosra, két rétegben. Hagytam a festéket teljesen megszáradni. A fóliákat a jelölésnél szétvágtam, majd mindegyik mintát egy-egy tojásra húztam. Két kanál segítségével mindegyiket megmártottam a forrásban lévő vízben. Szárazra töröltem, és készen is lettek.


Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate