Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 8., csütörtök

Sonkás-medvehagymás penne

Sonkás-medvehagymás penne


Ma ismét egy medvehagymás egytálételt hoztam. Az eredeti receptet itt találtam, már nagyon régen. Sokszor készítem azóta is, mert a Nagylányom rajong érte. Remek alternatívája  a maradék húsvéti sonka felhasználásának. Ez egy csudi finom egytálétel, füstölt sonkával, 
medvehagymával, selymes szósszal, sajttal.
Kell ennél több egy finom és laktató ebédhez? 


Hozzávalók:
  • 15 dkg füstölt sonka (lehet főtt is)
  • 1 csokor felaprított medvehagyma 
  • 1-2 ek. étolaj
  • 1 csg. Carbonara alap
  • 2,5 dl tej
  • 1 dl víz
  • 1 csg. penne tészta (500 gr.)
  • reszelt sajt a tetejére (lehet füstölt is)

Elkészítése:

A sonkát vágjuk apró kockákra. Egy nagyobb teflon serpenyőbe hevítsük fel az olajat, majd pirítsuk meg a sonkát rajta. Mikor egy kicsi színt kapott dobjuk hozzá a medvehagymát is, és 1-2 percig együtt pirítsuk tovább. Öntsük fel a vízzel. A carbonara alapot keverjük ki a tejjel, és azt is adjuk hozzá. Én külön nem szoktam ízesíteni, sem sózni. A szószt gyakori kevergetés mellett addig kell főzni, amíg be nem sűrűsödik, közben főzzük ki a tésztát bő sós vízben. Mikor a szósz is kész, és a tészta is al dente, az utóbbit leszűrjük, és a mártásba forgatjuk. Egy hőálló tepsit kikenünk margarinnal, és a belesimítjuk a tésztát. Bőven megszórjuk reszelt sajttal, és 180 fokon addig sütjük, amíg a sajt meg nem pirul rajta. 
Figyeljünk, ne szárítsuk ki, mert akkor élvezhetetlen lesz!



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate