Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 5., hétfő

Baglyos sapka horgolása

Baglyos sapka horgolása


A Mickey egér sapkán felbuzdulva készítettem ezt a baglyos sapit az én Kicsikémnek. Nagyon tetszik ez a fajta fülvédős saka, mert számtalan variációban elkészíthető a színtől és a karaktertől függően. A micimackótól az állatosokon át a supermenesig. A méret sem akadály, mert csak a körlap határozza meg, hogy mekkora készüljön. Én ezt a mintát is a Kreatív+Hobby Alkotóműhely oldalán találtam itt, az ott található részletes leírás alapján készült. 
Köszönet érte!


Lássuk, hogy készült:

Kellett hozzá:
  • 4 dkg pink színű fonal
  • 4 dkg világos zöld fonal (az enyém inkább menta színű)
  • némi fehér fonal a szegélynek, és a szemekhez
  • némi fekete fonal a szemekhez
  • némi sötétebb zöld fonal a szemekhez (ez igazából lehet akár kék, akár barna is)
  • némi sárga fonal a csőrnek (lehet narancs sárga is)
  • 1 db gomb
  • 1 db horgolt virág
  • 4-es horgolótű


Elkészítése:

Először is a mérettáblázat alapján választottam ki a számomra megfelelő méretet. Így a mi sapink 18-24 hónaposnak való.


ÉletkorFejkerület (cm)Horgolt körlap átmérője (cm)Sapkahossz (az alap körlap tetejétől a fül alapjáig) (cm)
Újszülött339-10,511,5-14
2 hét-3 hónap35,511-12,514-15,5
3-6 hónap361315,5-16
6-9 hónap40,51416-16,5
9-12 hónap4214-1516,5
12-18 hónap43,51517,5
18-24 hónap4615-1619
2-5 év46-48,51619
6-14 év48,5-5116-1720
14-18 év51-53,51720-22
Felnőtt nő5618-1923
Felnőtt férfi5919-2023,5
Fejkerület (fejkörméret): a homlok közepén mérjük körbe a fejet.
Sapkahossz: a horgolt alap körlap tetejétől a fülvédő alapjáig.




Miután kiválasztottam a méretet, kezdődhetett a munka. A sapka tulajdonképpen egy folyamatos szaporítással készített félpálcás körlapból áll, (nekem ez 15 cm) majd mikor elértem a megfelelő átmérőt, szaporítás nélkül folytattam, a megfelelő sapkahossz eléréséig, az utolsó 8 sor már zöld fonalból készült.

Amikor elkészült maga a sapi, következtek a fülvédők. Én kicsit szélesebbet készítettem, mint az eredeti mintában. A hátulján 21 szemet kihagytam, majd mindkét oldalon 21 szemes alappal indulnak a kispálcás fülvédők. Soronkénti fogyasztással értem el a háromszög formát.


Következett a szemek, fülek, csőr és a virág horgolása:

A szemek tulajdonképpen két folyamatos szaporítással készített félpálcás körlapból, váltakozó színekből. Az 1-4. kör fekete, az 5. kör sötét zöld, a 6-7. kör fehér. A 8. kör, ami tulajdonképpen a bagoly szemöldöke, csak egy fekete félkör. A szemenként 3 szempilla pedig egyenként 3 légszem, kúszószemmel kapcsolva a szemöldökhöz.

A csőr dupla szállal készült, az 1. sor 6 lsz, a 2. sor a 2. szembe kp, a köv. szembe fp, a köv. szembe erp, a köv. szembe krp, az utolsó szembe hrp.

A fülek körcikk alakúak:
1.kör: varázskörbe 5 kp, nem kötjük össze a kört, csak összehúzzuk a fonalat és ford. 
2.kör: *kp* ism. a kör végéig, ford.
3.kör: *kp* ism. a kör végéig , ford.
4.kör: *kp* ism. a kör végéig.  
A fülek végeire egy-egy csomó fonalat kötünk, ezek lesznek a bojtok. 

A virág rózsaszínből készült, és egy gomb rögzíti. Lehet másfajtát is horgolni rá, vagy akár el is hagyható. Elkészítését egy másik bejegyzésemben találod:




Legvégül a díszítés következett:
Kispálcákkal, fehér fonallal körbehorgoltam az egészet, nagyon feldobja ez a szegély. Majd felvarrtam a füleket, szemeket, a csőrt, és a virágot is. Legutoljára a megkötő készült, minden színből levágtam 2x6 darabot, 100 cm hosszban, majd átfűztem a fülvédők alján, hármas fonással megfontam, majd csomót kötöttem az aljára.
El is készültünk!


Jó munkát!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate