Üdvözöllek a blogomon!

2018. október 12., péntek

Szám torta - linzer alappal

Szám torta - linzer alappal


Engem is elcsábított ez az új hullámos torta. Sok helyen láttam már, nagyon dekoratív és rengeteg féle módon díszíthető, illetve bármilyen formátumba el lehet készíteni, legyen az szám, vagy betű, vagy szív, vagy akármilyen szimbólum. Általában gyümölccsel, macaronnal díszítik, de én ezúttal csupa csoki verzióban készítettem az ünnepelt kedvéért.
Nagyfiam 16. szülinapjára sütöttem meg, nagyon örült neki. Az eredeti recept pedig a youtube-ról származik.

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg hideg margarin
  • 7,5 dkg porcukor 
  • 1 tojás
  • 1 ek. vaníliaaroma
  • csipetnyi sót
A krémhez:
  • 50 dkg mascarpone
  • 500 ml tejszín
  • 20 dkg porcukor (én csak 10 dkg-ot tettem, mert a díszítés is töményen édes)
  • 2 csg bourbon vaníliás cukor
Díszítéshez: (ízlés szerint, én ezekkel díszítettem)
  • Kinder csoki
  • Kinder Boueno
  • Kinder Boueno White
  • KitKat mini
  • marcipános bonbon
  • egyész mogyorós csoki


Elkészítése:

Egy tálban keverjük össze a lisztet, a vajat, a cukrokat és a sót. Adjuk hozzá a tojást és a vanília aromát, és gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze. Pihentessük egy órán át a hűtőben. Egy sütőpapíron nyújtsuk ki a lapot, tegyük rá a papír sablont, és vágjuk ki a formát. Süssük meg 20 perc alatt 180  fokon. A tejszínt verjük kemény habbá, adjuk hozzá a mascarponét, porcukrot és vaníliát. Ha a tészta kihűlt, csillagcsövű habzsákba tegyük a krémet, és töltsük be a tortát. Végül a tetején lévő krémbe nyomkodjuk bele a dekorációt (én a csokikat éles késsel félbe, negyedbe vágtam) és készen is van.

Tapasztalataim:
A számokat A4-es lapra nyomtatva vágjuk ki, vagy rajzoljuk meg. Az én sablonjaim kisebbek lettek, mert nem volt akkora tálcám, amire ráfért volna a két szám együtt. Ez egészen a sütés napjáig eszembe se jutott, hogy mire fogom rátenni. (Érdemes ezt is időben ellenőrizni.) Így a nyomtatott számok helyett a férjem rajzolt sablonokat. A hatos "hasát" nagyobbra kellett volna hagynunk, mert hiába nézett ki jól a tészta, betöltés után szinte eltűnt a lyuk. Amit a recept nem tartalmazott, hogy mivel linzer, egy napot állnia kell, hogy visszagyöngüljön a lap. Mindenhol azt olvastam, hogy frissen díszítsük, ezért eszembe se jutott, hogy nem lehet majd szelni. Másnapra szépen szelhető lett. Legközelebb előtte nap fogom elkészíteni, betölteni, a díszítést, illetve a tetejére a krém felvitelét frissen fogom végezni. Én csokis verzióba készítettem, de még a felezett cukorral is nagyon édes volt a sok csoki miatt. Valóban jobban illik hozzá a friss gyümölcs, és azt lehet még turbózni édesebb díszekkel, macaronnal, cukordísszel, fondanttal, csokival...stb.


Az biztos, hogy még fogok ilyet sütni, mert nagyon tetszik, és finom is!!!
Jó próbálkozást Neked is!!!
Boldog 16. Szülinapot Neked 
Nagyfiam!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate