Üdvözöllek a blogomon!

2018. október 2., kedd

Sajtos-sonkás rakott palacsinta

Sajtos-sonkás rakott palacsinta


Személy szerint én szeretem a recept videókat. Vizuális típus vagyok, szívesen nézem őket. Az sem zavar, ha esetleg külföldi, mert az alapanyagok felismerhetők, a mennyiségeket  odaírják, a folyamatot pedig látom. Ha valami mégsem tiszta, akkor segítségül hívom a  google fordítóját. Ez a recept is egy orosz videóból való.
☙❧
Egy storym  is van ezekkel a videókkal kapcsolatban: nagylányom, (akinek középfokú angol  nyelvvizsgája, és 5-ös előrehozott érettségije van angolból) egy angol videó alapján nekiállt sütit sütni. Egyszer csak bekiabál a szobába: - Anya, mi az a tablespoon? -Evőkanál! kiáltom vissza, és jót nevetek rajta, mert én németes voltam, angolul csak annyit tudok, amennyi internetezés közben rám ragadt az évek alatt. És megállapítom: Nem baj "konyha nyelven"  én beszélek jobban!


Hozzávalók:
  • 16 db palacsinta
  • 16 szelet gépsonka
  • 1 csg. lapka sajt
  • 5 dkg reszelt sajt
  • 2 dl tej
  • 2 ek. liszt
  • só ízlés szerint
  • bors ízlés szernt
  • 2 ek. étolaj


Elkészítése:

Egy kisebb tepsit kikenünk étolajjal. Besamel mártást készítünk: a tejet sűrűre főzzük a liszttel, sóval borssal ízesítjük. A palacsintákba egyenként teszünk egy szelet gépsonkát és egy fél lapka sajtot. Négyszögletűre hajtjuk, a sonka formáját követve, mind a négy oldalát egyszerűen ráhajtjuk a töltelékre. Egy sort a tepsibe rakunk, hajtott felével lefelé. Minden palacsintára teszünk egy evőkanál besamelt, és szétterítjük. Addig rétegezzük, amíg a palacsinta el nem fogy. Nekem 3 réteg lett. 
A tetejére besamel kerüljön. Megszórjuk a reszelt sajttal. Tehetjük is a sütőbe.
Addig sütjük 180 fokon, amíg a teteje meg nem pirul.


Nagyon gyors, és laktató egytálétel.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate