Üdvözöllek a blogomon!

2018. október 14., vasárnap

Almás sertéstokány puliszkával

Almás sertéstokány puliszkával


Előfizetője vagyok az Erdélyi Konyha magazinnak. Az októberi számban volt ez a finom őszi étel. Nagyon megtetszett a recept, annak ellenére, hogy ott csontos juh lapockából készült. Úgy is fenséges étel lehet, de én most sertés lapockából próbáltam ki. Semmi újragondolt alapanyag nincs benne, csak a természetes ízek, amelyek mondjuk 100-200 éve is megtalálhatók voltak a konyhában. Talán ez fogott meg benne, ezért szeretem magát a magazint is.
Köretként puliszkát adtam hozzá, az eredeti recept javaslata szerint.

Hozzávalók:
  • 1 kg sertés lapocka
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 1 közepes fej lilahagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 nagy alma (én az édesebb típust használtam)
  • 2-3 ek. sertés zsír
  • só ízlés szerint
  • bors ízlés szerint

A puliszkához:
  • 20 dkg kukoricadara
  • 1 kk. só
  • 1 liter víz
  • 2,5 dkg vaj (vagy margarin)


Elkészítése:

A húst felkockázzuk, a hagymákat apró kockákra vágjuk, a fokhagymát áttörjük. A zsíron üvegesre pirítjuk a háromféle hagymát, majd a húst is fehéredésig átpirítjuk. Minimális víz hozzáadásával, ha szükséges időnkét pótlásával fedő alatt félpuhára főzzük. Addig meghámozzuk, és apró kockákra vágjuk az almát. Végül a félig elkészült ételhez adjuk, és addig pároljuk tovább amíg a hús meg nem puhul, illetve az alma szét nem fő. Ez jó kis szaftot eredményez majd.


A puliszkához felforraljuk a vizet, sózzuk, majd a darát folyamatos keverés mellett szinte szitálva adjuk hozzá. Azért így, hogy ne legyen csomós. Ha hozzáadtuk, akkor folytonos keverés mellett forrástól számítva 5 percig főzzük. Addigra szépen besűrűsödik. (Ha mégis csomós maradna, akkor botmixerrel pürésítsük át.) Még forrón olvasszuk bele a vajat, majd vízzel kiöblített formába oszlassuk el, ha kihűlt szépen ki fog jönni belőle. Tálaláskor mikróban szépen fel lehet melegíteni, nem fog összeesni. Állagra pedig finom krémes marad, nem keményedik meg annyira, mint a búzadara. Ebből az adagból nekem 6 pudingforma telt meg. Mivel nagyon laktató, 1 formányi adag elég 1 főre. Ha valaki nem akarja így formázni, akkor főzéskor több víz hozzáadásával kásás állagot kapunk, olyan lesz, mint a krumplipüré. Nagyon jó kis köret, mert olcsó, továbbá gluténmentes. Laktózmentes vaj vagy margarin hozzáadásával laktózmentesen is készíthető!


Ha valaki óckodna mégis a puliszkától, párolt rizzsel is nagyon finom!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate