Üdvözöllek a blogomon!

2018. február 26., hétfő

Daramorzsa - avagy a menzás császármorzsa

Daramorzsa
-avagy a menzás császármorzsa-


Szerintem aki gyerekként menzás volt az iskolában, biztosan hozzám hasonlóan nosztalgikusan gondol egy-egy ételre. Persze akkor még nem söpört végig az egészség tudatosság a menün, mi még a házias, magyar ételeket kaptuk. Gyerekként az ember akkor csak annyit tudott egy-egy ételről, hogy szeretem e vagy sem. Sokszor már arra sem emlékszem, némelyiknek mi volt a neve, de valahogy azt az ízt, még ma is a számban érzem. A császármorzsával is így voltam. Nagyon szerettem akkor, és már saját háztartást vezetve is szerettem volna néha elkészíteni. Nagyon sok receptet kipróbáltam, de egyik sem hasonlított arra, ami az emlékeimben élt.
Nagy sokára rájöttem, hogy amit mi császármorzsaként ismerünk, és szerettünk, az darából készül, és az igazi egy lényegesen olcsóbb változata. 
Fogadjátok szeretettel...



Hozzávalók:

  • 20 dkg búzadara
  • 7 dkg liszt
  • 2 tojás
  • csipet só
  • 1,5 dl tej
  • 7 dkg cukor
  • 1 marék mazsola
  • 10 dkg margarin (a sütéshez)


Elkészítés:

A búzadarát keverjük össze a sóval, a liszttel, és a tejjel, majd hagyjuk 1 órát állni, hogy a dara megdagadjon. Amíg áll, válasszuk szét a tojásokat, és a fehérjét verjük habbá. Ha letelt az idő keverjük hozzá a sárgákat, a cukrot és a mazsolát, végül a tojásfehérje habot is forgassuk bele.
Magas falú teflon serpenyőben a margarint felolvasztjuk, és öntsük rá a masszát és kezdjük el sütni. Folyamatosan keverni kell. Nem kell megijedni tőle, a sütés elég hosszadalmas folyamat, ahogy szárad ki a tészta, úgy fog morzsákra szétesni.
Aranybarnára sütjük, és lekvárral tálaljuk!


Jó sütést!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate