Üdvözöllek a blogomon!

2018. november 3., szombat

Pizza (alaprecept)

Pizza
(alap recept)



Ma elcsavarogtuk a délelőttöt a városban, így nem terveztem nagy ebédet, pizzát sütöttem magunknak. Nem kell hozzá nagy előkészület, pikk pakk bedagasztom, és amíg kel, előkészítem a feltétet, és a sütőt is előmelegítem. Kinyújtom, feltét, sajt, és mehet is a sütőbe.
Hosszú évek óta ezt a receptet használom, még nem csalódtam benne.


Hozzávalók 4 normál méretű vékony tésztás pizzához:


  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 dl langyos tej
  • 1-1,5 langyos víz
  • 1 ek. cukor
  • 1 kk. só
  • 4 ek. étolaj

A feltéthez:

  • pizza szósz (én házit használok)
  • reszelt sajt
  • pizza fűszer keverék
  • bármi amit szeretünk (sonka, kolbász, bacon, kukorica, gomba, hagyma, paprika, paradicsom, ananász...stb.)

Elkészítése:

Az élesztőt felfuttatjuk a cukros tejben. Hozzáadjuk a lisztet, a sót, az étolajat, és annyi langyos vizet, hogy kissé ragacsos, lágy tésztát kapjunk, addig dagasztjuk, amíg a tészta el nem válik a tál falától. Letakarva 30-40 percig kelesztjük. Ha megkelt átgyúrjuk, és 4 felé vágjuk. A pizzákat egyenként kinyújtjuk. A pizza sütőt kikenjük nagyon vékonyan étolajjal, majd beletesszük a tésztát.
Ezután jöhet a pizza szósz, a feltét ízlés szerint, a reszelt sajt, majd kevés pizza fűszer keveréket szórunk rá.
Előmelegített sütőben, a feltét mennyiségétől függően 20-30 percig sütjük.


Jó étvágyat!


2 megjegyzés:

  1. Van olyan pizza recept amibe csak 1kg liszthez 1 g élesztő kell a túlzott élesztő tönkre teszi a bélflórát kiváló tápanyag a káros baktériumoknak . --Az olaszok csak liszt élesztő és oliva sót adnak a pizza tésztához és 2 -3 napig érlelik a hűtőbe a tésztát .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez a recept nem az az igazi olasz fajta, inkább a magyar változat.
      A élesztőről még nem hallottam, hogy káros lenne, sőt, inkább a jótékony hatásáról olvasni. Szerintem döntse el mindenki maga, hogy süt-e vele, én nem kardoskodom sem ellene sem mellette. Viszont tény, hogy már eleink is használták. :-)

      https://wellnesscafe.hu/wellness/2016-05/5-ok-hogy-miert-egyel-elesztot/

      Törlés

Rendszeres olvasók

Translate