Üdvözöllek a blogomon!

2018. november 12., hétfő

Birsalma sajt

Birsalma sajt


Van egy birs fánk, de az utóbbi években nem termett. Régen minden évben készítettem sajtot belőle, amit aztán karácsonykor illetve az év folyamán buktába, leveles párnába, angyalkenyérbe használtam fel. Még kapható, szedhető, gondoltam gyorsan megosztom a receptet veletek.


Hozzávalók:
  • birsalma
  • cukor
  • 1 citrom


Elkészítés:

A birsalmákat meghámozzuk negyedekre vágjuk, magházukat eltávolítjuk, majd alaposan megmossuk. Egy lábasba tesszük a birsalma cikkeket, felengedjük vízzel, a negyedekre vágott citromot is beletesszük, és puhára főzzük az almát. A puha gyümölcsöt botmixerrel vagy turmixban pürésítjük. Lemérjük. A birs püré súlyának 60 %-ának megfelelő mennyiségű cukrot adunk hozzá. Az egészet sűrűre főzzük. Egy formába beleöntjük a még forró masszát. Miután kihűlt és megszilárdult annyira, hogy tartja a formáját (akár 1-2 nap is lehet), kiborítjuk belőle egy rácsra, vagy egy darab zsírpapírra, és száraz helyen tovább szárítjuk. Én naponta át szoktam forgatni, különösen a zsírpapírnál, nehogy a papírral érintkező fele megpenészesedjen, időnként a papírt is cserélni kell. Minél jobban kiszáradt, annál sötétebb lesz a színe.
Felhasználhatjuk süteményekhez, gyümölcs kenyerekhez, kalácsokhoz, de elfogyasztva is finom.
Ha teljesen kiszáradt, hónapokig eláll.

Tipp:
Durvára vágott dióval is dúsíthatjuk, de vigyázat, így már nem tartható el olyan sokáig mint egyébként.


Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate