Üdvözöllek a blogomon!

2018. november 11., vasárnap

Kacsasült - ahogy anyósom készíti

Kacsasült
 - ahogy anyósom készíti -

Ma Márton napja van. Ilyenkor illik egy jó libasültet enni. Hogy mi a köze ehhez a kacsának? Talán annyi, hogy a hagyományos libasült mára, sok háztartásban kacsasültté szelídült.

Eredetileg ma nem kacsát akartam sütni, mert nálunk az a karácsonyi menü része, de mégis elcsábultam. Tegnap anyósom pont sütötte a mai ebédre szánt kacsájukat, mikor odaértünk hozzájuk.  Finom sült illat lengte be a konyhát, és nagyon guszta volt már félig sült állapotában is.
Már többször láttam, hogy nem sütőben süti, de eddig nem nagyon foglalkoztam vele, mert mindig lebőrözi a húst, amit én hatalmas véteknek tartok a kacsasült ellen. De tegnap annyira guszta volt, és úgy megkívántam, hogy muszáj volt ma nekem is kacsát sütnöm, az ő módszere szerint...
A titok annyi, hogy fenn, a gázon készül, fedő alatt. A végeredmény hihetetlenül finom, és omlós lett, nem győztünk betelni vele. Innentől mindig így fogom készíteni. 
Hiába az idősebbektől érdemes tanulni!!!


Hozzávalók:

  • kacsacomb és kacsamell
  • étolaj
  • víz

Elkészítése:

A húst átnézzük, ha maradt benne tok, vagy toll eltávolítjuk. Jó alaposan megmossuk, majd besózzuk. A bőrét bevagdossuk. Egy nagyobb lábasba sorakoztatjuk őket, és annyi olajat teszünk alá, ami a hús feléig ér. Elkezdjük sütni, mindkét felét megpirítjuk. Ha megpirult, öntünk alá egy fél pohár vizet, és lefedjük. Így sütjük, amíg meg nem puhul (Kb. 2 óra). Közben folyamatosan figyeljük, ha szükséges, a vizet pótoljuk. Ha megpuhult, a fedőt levesszük, és az összes vizet elpárologtatjuk, ami visszamarad, az a fenséges kacsazsír.
Leöntjük róla a zsír, majd áttesszük a sütőbe annyi időre, hogy a bőre színt kapjon (kb. 20 perc).
Ezzel el is készült ez a finom kacsasült. 


Tört burgonyával, és párolt vöröskáposztával tálaltam!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate