Üdvözöllek a blogomon!

2018. november 27., kedd

Keresztszemes karácsonyi szív

Keresztszemes karácsonyi szív


Évekkel ezelőtt készítettem ezeket a keresztszemes filc díszeket. Kettőt a mi fánkra, kettőt pedig neki ajándékoztam a Barátnőmnek. Az interneten találtam rá egy hasonló szív képére, de minta nem volt hozzá. Azóta az eredeti képet se találom már. 
Úgyhogy a dísz saját szabásminta alapján készült. A hímzést pedig az eredetiről való.
Mivel szépen sikerült, egy négyzetrácsos füzetbe meg is rajzoltam a keresztszemes mintát, hogy később is meglegyen.


A szív elkészítése roppant egyszerű: 

a keresztszemes mintát kihímezzük egy kisebb darab aida anyagra. Ha kész, szabad kézzel két féle szív formát kell rajzolnunk. A kisebbik akkora legyen, hogy a hímzés beleférjen. A nagyobbik tulajdonképpen maga a szív lesz. Filcből kiszabjuk a nagyobb szívet, majd a kisebbet közepére igazítjuk, és kivágjuk. Ez lesz az eleje, még egy szívet szabunk a nagyobb fajtából, ez lesz a hátulja.
Először a hímzést varrjuk be kézzel a kis ablakba, végül a két nagy szívet varrjuk egymáshoz. Ne felejtsünk közben akasztót tenni a tetejére, illetve mielőtt teljesen összevarrnánk, tömjük ki vlies-zel.
És már kész is a gyönyörű kézműves karácsonyfa díszünk.
Hímzéssel együtt el lehet vele vacakolni, de szerintem megéri. Azonkívül, már csak rajtunk múlik, hogy milyen színben készítjük el!


Jó munkát!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate