Üdvözöllek a blogomon!

2018. szeptember 6., csütörtök

Erdei gyümölcs dzsem

Erdei gyümölcs dzsem


Ismét egy befőzés, így az ősz folyamán. Erdei gyümölcs dzsemet készítettem. Nagyon szeretjük a bogyós gyümölcsöket, és szívesen kísérletezek a különböző lekvárokkal. Nem is igazán sütibe szánom őket, mert arra ott vannak a klasszikusok, sokkal inkább palacsintára, vajas pirítósra kenve, vagy az édes második fogások mellé képzelem el őket.
Ebben a dzsemben nem is igazán az az érdekes, hogy mi van benne, hanem hogy gyorsfagyasztott  gyümölcsből készül, eláltal annak is elérhető, akinek nem terem meg a hozzávaló. Illetvve jó alternatíva télvíz idején, ha kifogyunk a lekvárokból, és nem akaródzunk ilyenkor sem boltit vásárolni. Dzsemfixet érdemes most egy-két zacskót eltenni télire (ne izguljunk, nem romlik meg, bő 1 év a szavatossága), hátha szükségünk lesz rá, a többi hozzávaló pedig olyankor is elérhető.


Hozzávalók:

  • 1 kg fagyasztott erdei gyümölcs keverék (aki friss gyümölcsből szeretné, annak szüksége lesz piros és fekete ribizlire, szederre, málnára, áfonyára)
  • ½ kg cukor
  • 1 csg. 2az1-ben dzsemfix

Elkészítése:

A gyümölcs keveréket hagyjuk kiolvadni, majd pürésítjük. Akit zavarnak az apró magvak, paszírozza át. A dzsemfix zacskóján lévő leírás alapján megfőzzük a dzsemet. (Én hozzákevertem a cukrot és a dzsemfixet is. Felforraltam, majd még 3 percig forrni hagytam.) 


Üvegekbe töltjük, majd az üvegeket 1-2 percre fejre állítjuk, hogy belül vákum keletkezzen, mellesleg a forróság a fedelet sterilizálja. Száraz dunsztba hagyjuk kihűlni.


Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate