Üdvözöllek a blogomon!

2018. augusztus 2., csütörtök

Mediterrán zellerleves - házi grízgombóccal

Mediterrán zellerleves
- házi grízgombóccal -


Ha egy könnyű nyári levesre vágysz kedves olvasóm, akkor muszáj kipróbálnod ezt a levest. Én még a télen akadtam rá a recept eredetijére itt, és miután elkészítettem, egyszerűen beleszerettem.
Finom, kevés hozzávalót igényel, és hamar elkészül. Télen is elkészíthető, mert zellert és paradicsomot lehet kapni akkor is, és hiába vannak az egekbe a zöldség árak olyankor, mivel 1-2 db kell csak, szerintem bevállalható. 
Vagy nyáron kell egy-két adagot lefagyasztani, azzal teszünk a legjobbat, és még az íze is más lesz. 
Hiába a szabadban termesztett nap érlelte paradicsomnak nincs párja!


Hozzávalók:

  • 1 közepes nagyságú zeller zölddel együtt
  • 2 közepes paradicsom
  • 1/2 dl étolaj
  • 3 tk. ételízesítő
  • bazsalikom ízlés szerint

A grízgombóchoz:

  • 1 közepes tojás 
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • 5 csapott ek. búzadara



Elkészítése:

A zellerről a zöldet levágjuk, a gumót megpucoljuk. Alaposan megmossuk mindkettőt, és a paradicsomot is. A zellert és a paradicsomot felkockázzuk, a zöldjét felaprítjuk (nem kell nagyon, én rusztikusabbra hagyom). Az olajon pár percig párolom a zellert a zöldjével együtt, majd hozzádobom a paradicsomot is, annak elég egy bő fél perc. Felöntöm vízzel, ízesítem az ételízesítővel s a bazsalikommal. Közepes lángon főzöm. 


Amíg fő, elkészítem a grízgombócot:
 A tojást felverem, hozzáadom a szódabikarbónát és a búzadarát. Ha nagyobb a tojás, lehet, hogy kell még dara hozzá, a lényeg, hogy egy sűrűbb nokedli tészta állagot kapjunk. A grízt hagyjuk 15-20 percig pihenni, hogy megszívja magát. Ha a levesünk megfőtt, szaggassuk bele egy kávéskanállal a gombócokat. Addig főzzük tovább, amíg meg nem főnek benne.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate