Üdvözöllek a blogomon!

2018. augusztus 29., szerda

Emeletes torta (belga csokis-málnás)

Emeletes torta
- felül belga csokis, alul málnás ízben - 



Lányom 18. születésnapjára készítettem ezt az emeletes tortát. Szerettem volna, valami különlegeset készíteni, és mivel a vendég sereg is viszonylag nagy volt, jó választásnak bizonyult.
A belga csokis íz az ünnepelt kérése volt, a málnás mellett pedig magam döntöttem, friss könnyű nyári íze miatt. A torta két féle piskóta lapból áll, a belga csoki krém saját receptem, a málnás krém, illetve a lecsurgatott csoki ganache receptje a facebook-os Házi cukrászok csoportjából való. A tetejét friss gyümölccsel és cukor dísszel díszítettem.
No de lássuk a receptet!


Hozzávalók:
  • 25 cm átmérőjű piskóta tortalap (7 tojásból)
  • 18 cm átmérőjű kakaós piskóta tortalap (5 tojásból)
    • (receptje itt)
A málna krémhez:
  • 5 dl tejszín
  • 1 csg. habfixáló
  • 50 dkg fagyasztott málna
  • porcukor ízlés szerint
A belga csokis krémhez:
  • 5 dl tejszín
  • 1 csg. habfixáló
  • 10 dkg jó minőségű tejcsokoládé
  • porcukor ízlés szerint
A csoki ganasche-hoz:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1-2 ek. étolaj
  • 1 dl langyos tejszín
Díszítéshez:
  • málna, és egyéb friss gyümölcs (én epret, kétféle szőlőt, és szilvát használtam)
  • cukor dísz


Elkészítése:
A tortalapok elkészítését külön nem írom le, a linken megtaláljátok, és az alapján meg is tudjátok sütni. Én mindig előző este elkészítem, így van ideje kihűlni. A piskótákat egyenként 3 lapra vágjuk. 

A csoki ganache készítjük el legelőször:
 A csokit az olajjal víz gőz felett felolvasztjuk, majd lehúzzuk a tűzről és folyamatos keverés mellett fokozatosan adagoljuk a tejszínt hozzá. Addig keverjük, míg szép sima, egynemű nem lesz. Hagyjuk langyosra hűlni.

A málna krémet készítjük másodjára:
A málnát csak félig hagyjuk felengedni. Így fagyosan pürésítsük össze botmixerrel. A tejszínt a cukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük. Végül a málna pürével keverjük simára.

A belga csokis krém következik:
A tejszínt a cukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük. A csokit gőz fölött felolvasztjuk, langyosra hűtjük. Majd óvatosan, folyamatos robotgéppel való keverés mellett a felvert tejszínbe csorgatjuk.

Az összeállítás:
A nagy tortára egyszerűen ráépítettem a kis tortát, nem tettem közéjük semmit merevítésnek, mivel könnyű tortákról volt szó. 
Tehát a nagy tortalapot betöltjük a fele-fele málnás krémmel. A belga csokis krémet 3 fel osztjuk, a lapok közé betöltjük az 1/3-1/3-ad részét. Megkaptuk a csupasz emeletes tortánkat. A maradék belga csokis krémmel bevonjuk a két emeletet, nem baj, ha nem fed rendesen, csak egyenletesen simítsuk el. A csoki ganache-t, csurgassuk le mindkét emeletről, majd díszítsük tetszés szerint (ha még maradt) belga csoki krémmel. Én csak a cukor virágok, és a gyertyák helyét nyomtam ki vele.
Rakosgassátok ki minél gazdagabban a különféle gyümölcsökkel, cukor díszekkel.
Fogyasztásig hűtőben tartjuk!


Drágám!
Boldog 18. születésnapot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate