Üdvözöllek a blogomon!

2018. december 8., szombat

Mandulás-marcipános linzer

Mandulás-marcipános linzer


Nekem ez a legkedvesebb karácsonyi sütim. A linzert általában mindenki szereti, én a marcipánt is, ebből következőleg a végeredmény se lehet rossz. A recept Lajos Marié, számomra az egyik etalon a magyar gasztronómiában. Azt a vonalat képviseli, amit én is magaménak tartok, és eddig ahány receptjét kipróbáltam, még sosem kellet csalódnom benne!

Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg margarin
  • 5 dkg darált mandula
  • 8 dkg porcukor
  • egy csipet só
  • 1 csg. vaníliás cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1 kk. sütőpor

A töltéséhez:

  • savanykás lekvár (én meggy lekvárt használtam)

A tetejére:

  • egész mandula
  • 40 dkg marcipán
  • 2 tábla ét tortabevonó


Elkészítése:

A hozzávalókból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk, majd 1 órát hűtőben pihentetjük. Utána kb. 2 mm vastagra nyújtjuk, és kör alakú kiszúróval kiszaggatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe (szorosan is lehet) sorakoztatjuk, és 170 fokon 8 percig világosra sütjük. 
A marcipán masszát porcukron szintén 2 mm vastagra nyújtjuk, és ugyanazzal a kiszúróval kiszaggatjuk. Lekvárral egy linzert és egy marcipán karikát összeragasztgatunk. A tortabevonót gőz fölött felolvasztjuk, és a sütiket félig megmártjuk benne. Amíg meg nem dermed a csoki, 1 szem mandulát nyomunk a közepébe.
Sokáig eláll, karácsonyra lehet már az első sütik között készíteni.


🎄🎄🎄

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate