Üdvözöllek a blogomon!

2018. december 27., csütörtök

Szilveszter sütemény - hamis linzer

Szilveszter sütemény
-hamis linzer-


Drága szomszéd asszonyomtól kaptam ezt a receptet még nyáron. Ő ezt süti linzer helyett. Most az ünnepekre én is elkészítettem két adagban. Próbáltam több féle formát adni neki, hogy változatos legyen, sikerült is. Tésztája valóban nem az a klasszikus linzer ízű, de finom puha, és omlós, szinte észrevehetetlen a különbség. Azonkívül formatartó is volt, így sütés közben sem deformálódtak el.
Ezután én is ezt sütöm linzer helyett, nagyon meg voltam elégedve a recepttel!
Végül az apró népnél is lett a favorit!


Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 25 dkg porcukor (felesben xilitet használtam)
  • 2 tojás
  • 1 csg. sütőpor
  • 2 csg. vaníliás cukor

Összeragasztáshoz:


Díszítéshez:

  • porcukor


Elkészítése:

A hozzávalókból tésztát gyúrunk. Pihentetni nem kell, mint a linzert.  Kb. 2-3 mm vastagra nyújtjuk, és az általunk kedvelt kiszúróval kiszaggatjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe (szorosan is lehet) sorakoztatjuk, és 180 fokon 8-10 percig sütjük. Ha kihűlt párosával lekvárral összeragasztgatjuk. Végül porcukorral meghintjük.

ár
🎄🎄🎄

Variációk:

A klasszikus változatnál egyszerűen meghintjük porcukorral.


A diós változatnál sütés előtt megkenjük felvert (csak fellazított, nem habbá vert) tojásfehérjével, és megszórjuk darált/durvára tört dióval.


A csokis változatnál egy tortabevonót 1 tk. étolajjal felolvasztunk, és ecsettel megkenjük a sütiket vele. Én még arany dekor gyöngyöt is szórtam rá. Nem muszáj telibe kenni, lehet csak rácsurgatni is, ha valakinek az tetszik.


Végül a habos változatnál a linzer közepére, ahol lesz az "ablak" kicsike lekvárt kenünk. Majd csillagcsöves habzsákba töltött tojásfehérje habbal karikát rajzolunk köré.
Receptjét a mézeskalácsomnál találod íróka néven.


További szép ünnepet Nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate