Üdvözöllek a blogomon!

2018. december 6., csütörtök

Francia csokoládétorta

Francia csokoládétorta


Tegnap volt a születésnapom. Természetesen magamnak is sütöttem tortát, mert a kis családom már előre érdeklődött, hogy:
"Anyu milyen tortád lesz?".
Erre a nagyon finom, és egyszerűen elkészíthető francia csokitortára esett a választásom. Többször megsütöttem már, és sosem csalódtunk benne.
A recept Nagylányom francia szakos tanárnőjétől származik, aki szívesen örvendezteti meg a diákjait ezzel a pazar finomsággal. Nagyon szépen köszönjük neki ezt az ellenállhatatlan receptet, és innen kívánjuk, hogy még sokszor legyen alkalma fogadott csemetéinek elkészíteni!

Hozzávalók:

  • 20 dkg étcsokoládé
  • 15 dkg vaj
  • 4 tojás
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg cukor


Elkészítése:

A csokoládét gőz fölött felolvasztjuk, majd belekeverjük a vajat, egyenként a 4 tojássárgát, majd a cukrot és a lisztet, végül a kemény habbá felvert tojásfehérjéket. Egy kisméretű kivajazott tortaformába öntjük, és 140 fokos sütőben kb. 40 percet sütjük. (a közepének puhán kell maradnia).


Az eredeti recepthez nem tartozik tejszínhab, de én azzal lágyítottam az intenzív csokis ízét. 
Tetejét pedig arany színű cukorgyönggyel díszítettem.

💗

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate