Üdvözöllek a blogomon!

2018. december 28., péntek

Hókifli

Hókifli


Ma kétféle kifli receptet hoztam nektek még a karácsonykor sütött receptek közül. Az első ez a mennyei hókifli, melynek receptjére 23-án reggel akadtam rá a Sütés-főzés háziasan facebook csoportban. Akkor már csak böngészgettem, mondván már nem sütök semmit. De ez annyira guszta volt, és terveztem is egyszer, hogy majd kipróbálom a hókiflit, így nem tudtam ellenállni a kísértésnek. Mivel volt mindenem hozzá itthon, mire a család felébredt a tészta már be volt gyúrva, épp a töltelékeket készítettem.
Nagyon megszerettük, fel is veszem a karácsonykor kötelező sütik közé!

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • csipet só
  • 2 kk cukor
  • 2 dl tejföl

A mákos töltelékhez:

  • 1 tojásfehérje
  • 5 dkg cukor
  • 10 dkg darált mák
  • csipet só

A diós töltelékhez:

  • 1 tojásfehérje
  • 5 dkg cukor
  • 10 dkg darált dió
  • csipet só


Elkészítése:

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, kicsit nehezen áll össze a tészta, de ahogy a margarin melegszik a kezünktől csak sikerül. Pihentetni nem kell. Rögtön készíthetjük a töltelékeket. A tojásfehérjéket külön-külön tálban keverőtálba a cukorral és a sóval habbá verjük. Majd egyikhez a diót másikhoz a mákot forgatjuk hozzá.
A tésztát 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk, majd egy fánk szaggatóval kiszúrjuk. A közepükre teszünk egy-egy teáskanál tölteléket felváltva, majd félbe hajtjuk a kört, és jól összenyomkodjuk. Ha jól adagoltuk a tölteléket, pont el fog fogyni az utolsó kiflinél. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, úgy hogy a széleit kifli formára igazgatjuk. Előmelegített sütőben 180 fokon 12 perc alatt készre sütjük.


Azonnal, még forrón porcukorba forgatjuk.

🎄🎄🎄

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate