Üdvözöllek a blogomon!

2018. december 27., csütörtök

Aszalt szilva krémleves

Aszalt szilva krémleves


Szentestére mindig valamilyen könnyedebb krémlevest készítek. Idén az aszalt szilva krémlevesre csábultam el. Több újságban is találkoztam a recepttel, meg az egyik nagyobb kiszerelésű csomagoláson is megtalálható volt. Nem egy olcsó fogásnak indult, de szerencsére a piacon sikerült beszereznem nagyon jó áron egy fél kilót. Már nagyon vártam, hogy elkészíthessem, és valami csuda finom lett!!! Az illatról már nem is beszélek, ami 24-én a konyhában terjengett főzés közben.


Hozzávalók 8-10 adaghoz:

  • 50 dkg aszalt szilva
  • 1 rúd fahéj
  • cukor ízlés szerint
  • 2 dl főzőtejszín



Elkészítése:

A szilvából 10 szemet kiveszünk a díszítéshez. A többit egy nagy fazékba halmozzuk, és felengedjük vízzel. Hozzádobjuk a fahéjat is. Addig főzzük, amíg meg nem puhul. Érdekes volt látni, ahogy a szilva visszanyerte eredeti formáját, egy idő után úgy nézett ki, mintha friss szilvából készülne.
Amikor megpuhult, a fahéjat kiszedjük, hozzáadjuk a tejszínt, és kiforraljuk. Botmixerrel pürésítjük, majd cukorral ízesítjük ízlés szerint. Én nem tettem bele egy grammot se, mert szerintem a gyümölcscukor miatt kellően édes volt.
Ha valaki tesz bele mégis, akkor egyet kell még rottyantani rajta.
Sokan a krémleveseket a kiforralás előtt a tejszín hozzáadásakor, cukrozzák, és pürésítik. így lenne az igazi, de én az általam leírt sorrendet követem. Még pedig azért, mert félek, hogy a sűrű leves lekozmál, sajnos jártam már úgy. De természetesen mindenki kövesse a bevált módszerét.
Végül tálaláskor minden tányérba egy szem aszalt szilvát teszek díszítésnek!


Lehet díszíteni a szilva helyett tejszínhabbal vagy szeletelt mandulával is.
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate