Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 29., hétfő

Brassói aprópecsenye

Brassói aprópecsenye



Az igazi brassóit szűzpecsenyéből vagy felsálból készítik. Én most combból csináltam, de így is nagyon finom, és gyors ebéd kerekedett belőle. Ráadásul külön köretet sem igényel, csak egy jó adag vegyes savanyúság kell hozzá.

Hozzávalók:


  • 1 kg sertés comb
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 kis konzerv paradicsompüré
  • 12,5 dkg füstölt szalonna (én kockázott bacont használtam)
  • 1 kg krumpli (én, hogy még gyorsabb legyen, míg az étel elkészül, félkész burgonya gerezddel készítettem)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • petrezselyemzöld
  • 3 dl húsleves alaplé
  • só ízlés szerint
  • bors ízlés szerint
  • oregano ízlés szerint
Elkészítése:

A húst apró csíkokra vágjuk, a vöröshagymát felkockázzuk. A szalonnát, vagy bacon félig megpirítjuk, majd a rádobjuk a hagymát és a zúzott fokhagymát is, és együtt tovább pirítjuk. Hozzáadjuk a húst, sózzuk, borsozzuk, oregánoval ízesítjük, majd amikor a hús puhulni kezd, a paradicsompürét is hozzáadjuk, és felengedjük az alaplével. Mindig kevés szaftja legyen, és sűrűn forgassuk át, hogy egyenletesen párolódjon. 
Közben a zacskón lévő instrukciók alapján a burgonya gerezdet megsütjük. Ha friss krumpliból készül, akkor azt héjában meg kell főzni, majd meghámozni, és gerezdre vágni, majd bő zsiradékban ropogósra sütni, lecsepegtetni, majd sózni, petrezselyemzölddel ízesíteni.
Ha a hús is elkészült, és kevés szaftra visszaforraltuk, illetve a krumpli is kész, a kettőt csak lazán összeforgatjuk. 
Csalamádéval. vagy vegyes savanyúsággal kínáljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate