Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 8., hétfő

Amerikai fahéjas sütemény - Cinnamon Roll Cake

Amerikai fahéjas sütemény
-Cinnamon Roll Cake-



Ezzel a sütivel legelőször a helyi újság olvasói rovatában találkoztam. Rögtön ki is vágtam a receptet, és eltettem a majd egyszer elkészítem mappámba.
Történt aztán a héten, hogy megbeszéltük a barátnőmmel, hogy talizzunk egy csajos dumcsira. Mivel a pici miatt akadályoztatva voltam, így abban maradtunk, hogy ő jön fel hozzám. Lázas keresgélésbe kezdtem, valami gyorsan összedobható finomság után, és ez a recept akadt a kezembe.
 Aztán másnap délelőtt testet is öltött ez a fahéjas őrület.


Hozzávalók:
  • 45 dkg liszt
  • 24 dkg cukor (felesben xilitet használtam)
  • 12 dkg vaj
  • 3,7 dl tej
  • 2 tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • csipet só
A töltelékhez:
  • 25 dkg vaj
  • 18 dkg barna cukor (5 dkg-ra csökkentettem)
  • 2 ek. liszt
  • 2 ek. fahéj

A tetejére a máz:
  • 25 dkg porcukor
  • 5 ek. tej
  • 1 csomag vaníliás cukor

Elkészítése:

A tésztához egy nagy tálban keverjük habosra a tojást a cukorral, a vaníliás cukorral, adjuk hozzá a tejet, majd a sütőporral és a sóval vegyített lisztet, végül pedig az olvasztott vajat. Robotgéppel dolgozzuk szépen össze. Öntsük a masszát egy közepes méretű (az enyém 33x33-as), kikent tepsibe.
A töltelék hozzávalóit is jól keverjük ki. Egy kanállal halmozgassuk a tészta tetejére, és próbáljuk elegyengetni rajta. Én egy kicsit olvasztottam a margarinon, hogy egyenletesebben lehessen elteríteni. Igazából nem ártott neki. Süssük előmelegített sütőben, 180°C-on, körülbelül 25-30 perc kell neki. Ha a széle szép világosbarna, és a tűpróba is okés, akkor van kész. 
Én a tetejére lévő mázat teljes egészében elhagytam, mert elvből nem használok ennyi cukrot, helyette porcukorral szórtam meg. Nekem nem is hiányzott róla, mert még így is, édesítőszerrel kombináltan kellően édes lett. De természetesen, aki akarja, nyugodtan készítse el hozzá.
A máz hozzávalóit egyébként ki kell keverni és a még meleg fahéjas sütin eloszlatni. Ha a máz megszilárdul, szelhető!


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate