Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 16., kedd

Farsangi fánk

Farsangi fánk


Sokáig keresgettem egy olyan igazi fánk receptet. Sok változatot kipróbáltam, de mindegyikben volt valami, ami miatt nem jött be. Ezt a változatot tavaly próbáltam először, és meggyőzött. Nem keresem tovább, az én ízlésemnek ez az igazi. 
A recept egyébként Bártfai Laci bácsi nagy süteményes könyvéből származik.


Hozzávalók 16-18 db-hoz:
  • 2,5 dl tej
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 ek. cukor 
  • 5 dkg olvasztott margarin
  • 2 tojássárgája
  • 1 pohárka rum (0,5 dl)
  • késhegynyi só
  • 50 dkg liszt
  • olaj a sütéshez

Elkészítése:

Az élesztőt felfuttatjuk, és a hozzávalókból tésztát dagasztunk.
1/2 órát kelesztjük, majd gyúródeszkára borítjuk, és ujjnyi vastagra nyújtjuk. Fánk szaggatóval (vagy egy vizespohárral) kiszaggatjuk, és még minimum 1/2 órát kelesztjük. Ha megkelt, középforró olajban, közepes lángon sütjük, úgy, hogy a deszkán fekvő fánk felső része kerüljön alulra az olajba. Fedjük le, megfordítás után már fedő nélkül süssük aranybarnára. A felesleges olajat konyhai papírtörlővel itassuk le róla.
Elméletileg szalagosnak kellene lennie, de az enyém azért nem lett az, mert hagyhattam volna még kelni egy kicsit. De ettől függetlenül így is szép lyukacsos lett a belseje, nem lett tömör ennek ellenére sem. Csak kicsit laposabb, mint kellett volna. Ezért fontosak a kelesztés körülményei, nálam picit hűvösebb volt a konyha. No de majd jövőre...


Porcukorral meghintve, baracklekvárral tálaljuk.
Jó étvágyat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate