Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 2., kedd

Ünnepi sajttorta

Ünnepi sajttorta


Még az ünnepekről adós maradtam ezzel a recepttel. Annyira jól variálható, és az év bármely szakában bármilyen gyümölccsel kombinálva elkészíthető, hogy nem akartam a következő karácsonyig várni a blogolással róla. Egyébként a két ünnep között vendégeim voltak, és akkor készítettem el nekik ezt a sütés nélküli tortát. A recept eredetileg egy karácsonyi akciós újságban volt megtalálható.


Hozzávalók:
  • 25 dkg zabkeksz
     (én karácsonyi fűszeres kekszet használtam)
  • 15 dkg margarin
  • 50 dkg mascarpone
  • 20 dkg cukor
    (én felesben xilitet használtam)
  • 1 tojássárgája
  • 2 csg. Dr. Oetker Expressz zselatin fix
  • 1 csg. vaníliáscukor
  • 1 kisebb citrom
  • 1 pohár natúr joghurt
  • 40 dkg gyümölcs
    (fagyasztott meggyet használtam)

Elkészítése:

A kekszet egy mélyhűtő tasakba tesszük, és nyújtófa segítségével apró darabokra törjük. A margarint megolvasztjuk, és a keksszel összekeverjük, majd egy kapcsos tortaformába nyomkodjuk.
Hűtőben dermesztjük minimum 2 órát.
Amíg dermed, elkészítjük a gyümölcs öntetet rá. A meggyet kiolvasztottam, kimagoztam, majd némi cukorral felfőztem, sűrű szirupossá, majd mikor kihűlt, botmixerrel egy kicsit pürésítettem rajta.
Egy keverőtálba kikeverjük a krémsajtot, a cukrot, a tojássárgáját, a citrom levét és lereszelt héját. Végül a zselatinport is csak egyszerűen hozzákeverjük. Nem szoktam reklámozni, most is csak azért írtam ki a zselatin fajtáját, mert ez a fajta nem igényel semmi előkészületet, magyarul hidegen keverhető a krémbe. A krémet a kekszes alapra simítjuk, majd mikor megdermedt, rákanalaztam a sűrű meggyszirupot is. Fogyasztás előtt 1 éjszakán át a hűtőben dermesztjük.
Én a tetejét fehér fondant hópelyhekkel díszítettem, ami igazából nem tartozik a recepthez, el is hagyható.
Egy nehezebb menüsor után nagyon üdítő tudott lenni, és szeletelve a finom sűrű meggylé szépen végigcsorgott a szeleten, úgy nézett ki, mint egy örvényes joghurt.


Jó étvágyat!
:-)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate