Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 23., kedd

Konyhai hordozó varrása

Konyhai hordozó varrása



Biztos mindenkinek volt már olyan alkalma, amikor ételt kellett szállítani. Nem feltétlenül sütire gondolok, és éthordó dobozokra. Sokkal inkább egy jénaira, esetleg fazékra, lábosra. Velünk elég sokszor előfordult már, és nem mindig jelentettek megoldást a műanyag dobozkák. Ezt a konyhai hordozót pont erre találták ki. Nagyon megörültem, mikor megláttam a Pinteresten, bár leírás nem volt hozzá, mégis sikerült elkészítenem.


Lássuk, mi kell hozzá:
  •  duplaszéles (140 cm) kétoldalas konyhai mintás anyagból  70 cm (lehet esetleg vastagabb vászon, vagy farmer is), lényeg, hogy strapabíró legyen
  • színben hozzá illő cérna


Elkészítése:

Szabjuk ki a részeket: a hordozónak 1 db 70x55-ös darabot, a füleknek 2 db 38x12-es darabot, végül a megkötőnek 1 db 100x5-ös darabot. Ha nem akarjuk a megkötőt magunk varrni, használhatunk helyette méterre vásárolható zsinórt is.


A nagy anyag rövidebb oldalait felhajtjuk, letűzzük, majd levarrjuk. Ez lesz a hordozó szája.


Elkészítjük a füleket a képen látható módon. Gombostűvel rögzítjük, és végigvarrjuk. Ugyanúgy a megkötőket is megvarrjuk. Utána feltűzzük a füleket, és sűrű öltésekkel gépeljük fel.



Legutoljára a megkötő házat csináljuk meg. A kötő szélességéhez igazítva. Nekem 3 cm széles lett, és még fél cm kellett a visszahajtáshoz.


Befűzzük a megkötőket, és készen is vagyunk.
Az egyémen azért látható így kiterítve több varrás, mert több darabból varrtam össze a fő anyagot.


Beletesszük a szállítani kívánt edényt, összekötjük...


...és már vihetjük is!


Nagyon sokféle edényt bele próbáltam - fazék, lábos, pitesütő, tál, kisebb tepsi - és megállapítottam, hogy jól kihasználható darab lesz.

Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate