Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 10., szerda

Amerikai brownie


Amerikai brownie


Ezt a receptet a Keresztanyámtól kaptam, nem is olyan régen. Egy nem túl szívderítő alkalomból gyűltünk nála össze egy kis svédasztalos falatozásra. A rengeteg finomság közül, ez a finomság vitte a prímet. Régóta kacérkodtam a brownie sütéssel, de valahogy nem találtam kedvemre
való receptet hozzá. Nos úgy látszik, hogy most a recept talált meg engem. Hiába, a sorsát senki sem kerülheti el.


Hozzávalók:
  • 2 dl víz
  • 22 dkg margarin
  • 4 ek. kakaópor
  • 25 dkg liszt
  • 40 dkg cukor (én 15 dkg cukrot, és 25 dkg xilitet használtam)
  • 1 ek. szódabikarbóna
  • 2 tojás
  • 1 dl natúr joghurt
  • 1 csg. vaníliás cukor

A tetejére:
  • 12 dkg margarin
  • 4 ek. kakaópor
  • 6 ek. natúr joghurt (kb. 1,5 dl)
  • 15 dkg porcukor
  • 1 csg. vaníliás cukor
  • 1 bögre durvára vágott dió (15dkg körüli)
    (én mogyorót használtam, de kétségkívül a dióval az igazi)

Elkészítés:

A vízben elolvasztjuk a margarint és a kakaóport. A lisztet elkeverjük a cukorral és a szódabikarbónával, majd a kakaós részhez adjuk. Végül hozzáadjuk a tojásokat, a joghurtot és a vaníliás cukrot.  Kilisztezett tepsiben (az enyém 33x33 cm méretű), előmelegített sütőben 180-200°C-on 20 percig sütjük. A tetejéhez valókat addig melegítjük (a dió kivételével), amíg a cukor fel nem olvad. A dió felét hozzákeverem, majd a tésztára öntjük. A másik fele diót pedig még rászórjuk a tetejére. Ha a máz megszilárdult, szelhető!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate