Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 17., szerda

Tarkedli - cseh fánk

Tarkedli - cseh fánk



Most, hogy már elindult a farsangi szezon, elkezdtem én is a különféle fánkok sütését és bemutatását. Múltkor, mikor a farsangi fánkjaimat sütöttem, eszembe jutott, hogy a nagymamámnak volt tarkedlisütője. Anyukámmal gyorsan elő is ásattam a padlás rejtekéből. Nem nagyon használta a Nagyi, mert szinte új állapotban került elő. Gyorsan találtam is hozzá receptet itt, ami aztán úgy néz ki, be is vált. Másnap már ki is próbáltam, és azt kell mondanom, hogy ezentúl fogok is sütni cseh fánkot többször. Íze a farsangi fánkra hajaz, viszont lényegesen kevesebb olaj elég a sütéséhez, és még a nyútással, kiszúrással sem kell bajlódnunk. Akinek nincs ilyen sütője, nyugodtan kisütheti ugyanúgy, hagyományosan, mint a fánkot. Érdemes kipróbálni, és adott esetben szert tenni egy ilyen sütőre.


Hozzávalók kb. 28 db-hoz:
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 4 ek. cukor
  • 2 db tojás
  • 1 csipet só
  • 1 csomag vaníliáscukor

Elkészítése:

Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatjuk. A lisztet tálba tesszük, beletesszük a cukrot, vaníliáscukrot, sót, felfuttatott élesztőt és a tojássárgákat. A tojások fehérjét habbá verjük, és azt is hozzáadva tésztát dagasztunk. Letakarva duplájára kelesztjük. Körülbelül 1 óra kell neki. A tarkedlisütő mélyedéseit félig megtöltjük olajjal. Én tettem alá egy lángelosztót is. Mikor felmelegedett az olaj, a mélyedésekbe kanállal tésztát szaggatunk. Nagyon lassú tűzön mindkét oldalát aranybarnára sütjük. 
Porcukorral meghintve, lekvárral tálaljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate