Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 25., csütörtök

Hűtőmágnes edény alátét

Hűtőmágneses edény alátét


A múltkor varrt konyhai hordozó anyagából maradt egy nagyon picike darab. Mivel a mintája annyira nagyon konyhába illő, nem tettem félre az anyagot, hanem megvarrtam belőle ezt a steppelt konyhai edény alátétet. Különlegessége a szívecske mögött lapuló kis mágnesben rejlik, ami lehetővé teszi, hogy ne csak úgy egyszerűen felakasszuk, hanem akár hűtőszekrényünket is díszítse.

Lássuk, mi kell hozzá:

  • 2 db 24x24 cm-es méretű konyhai mintás maradék anyag 
  • 1 m színben harmonizáló ferdepánt (én ezt saját anyagából készítettem)
  • rávasalható vetex az anyaggal megegyező méretben
  • vékony vatelin szintén az anyaggal megegyező méretben
  • egy kicsike mágnes
  • egy felvarrható matrica (csak a mágnes megjelölésére szolgál, hogy ne kelljen végig tapogatni mindegyik csücskét, ha a hűtőre szeretnénk tenni), de el is hagyható
  • az anyaghoz, és a matricához színben illő cérna


Először is, a vatelinre vasaljuk rá a vetexet, majd tűzzük össze a három réteget (anyag-vetex és vatelin- anyag) majd cikkcakk öltéssel varrjuk össze a képen látható módon.


A mágnes behelyezéséhez hagyjunk egy kicsi részt az összevarrásnál.


Steppeljük végig az egészet, de itt is figyelnünk kell a résre, a mágnes behelyezéséhez.


Az alsó anyag és a bélés közé helyezzük be a mágnest, ne a rétegek közé tegyük, mert nem fog "tapadni". Fejezzük be a steppelést, és zárjuk le a rést az oldalán.


Tűzzük fel a matricát, és varrjuk a helyére. Ezt tulajdonképpen a mágnes megjelölése miatt varrtam rá, de akár ki is hagyható.


Varrjuk fel körbe a ferdepántot úgy, hogy a tetején hagyjunk belőle egy hosszabb darabot, ez lesz az akasztó. Én a ferdepántot is az anyagból készítettem.


Varrjuk az akasztó másik végét is az alátéthez, és már készen is vagyunk.


Jó munkát!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate