Üdvözöllek a blogomon!

2018. január 30., kedd

Bakonyi sertéstokány

Bakonyi sertéstokány


Szeretem a tokány recepteket. Főleg hétvégente, amikor nem akarom az egész napomat a konyhában tölteni. Csak felkészítem, néha rápillantok, megkeverem, és kifőzöm a tésztát hozzá. Továbbá nem nagyon lehet elrontani sem, csak arra kell vigyázni, nehogy leégjen. 
Egy finom krémlevessel ideális vasárnapi menü. 

Hozzávalók:
  • 50 dkg sertés comb vagy lapocka
  • 30 dkg gomba (én üveges vegyes gombát használtam)
  • 12 dkg füstölt szalonna (én kockázott bacont használtam)
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • aprított medvehagyma ízlés szerint
  • 2 dl tejföl
  • 2 ek. liszt
  • pirospaprika ízlés szerint
  • bors ízlés szerint
  • só ízlés szerint


Elkészítése:

A sertéscombot és a hagymát apró kockákra vágjuk. A kipirított szalonnán megfonnyasztjuk a hagymát, rátesszük a medvehagymát és pár percig pároljuk. Hozzáadjuk a húst, megszórjuk pirospaprikával, majd a gombát is hozzáadjuk levével együtt. Sóval, borssal ízesítjük, majd kevés vizet öntve alá puhára pároljuk. A liszttel elkevert tejföllel behabarjuk és kiforraljuk.
Tészta körettel tálaljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate