Üdvözöllek a blogomon!

2018. április 17., kedd

Belga csokitorta

Belga csokitorta


Évekkel ezelőtt a közeli cukrászdában rendeltünk csoki tortát ezen a néven. Nagyon finom, és könnyű volt, nem volt émelyítően édes. Meg is jegyeztem magamnak, és gondoltam, megpróbálok hasonlót kitalálni. Nem lett ugyanaz, de nagyon hasonló. Az én verzióm is finom és habkönnyű lett!


Hozzávalók:
  • 1 kakaós piskóta tortalap

A krémhez:
  • 7,5 dl tejszín
  • 2 csg. habfixáló
  • 16 dkg jó minőségű tejcsokoládé
  • 2,5 dkg porcukor

Díszítéshez: 
  • csokoládé öntet (én boltit használtam)


Elkészítése:

A piskóta tortát 3 lapra vágjuk. A tejszínt a cukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük. Negyedét kivesszük belőle. A csokit gőz fölött felolvasztjuk, langyosra hűtjük. Óvatosan folyamatos robotgéppel való keverés mellett a felvert tejszínbe csorgatjuk a csokit. Következik a torta összeállítása. A legalsó lapot kenjük meg a csokis krém felével. Tegyük rá a második lapot. Erre jön a tejszínhab, majd a harmadik lap. A maradék csokis tejszínhabbal kenjük meg a torta tetejét és az oldalát is vonjuk be. Díszítsük a szélét sűrűn nyomott csokis tejszínhab rózsákkal, majd a csokiöntettel óvatosan töltsük ki a torta tetejét. Az öntet nem tud lecsorogni a tetejéről a hab miatt, csak mikor szeljük, akkor vonja be szépen a szeleteket.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate