Üdvözöllek a blogomon!

2018. április 28., szombat

Oreo torta

Oreo torta


Ezt a tortát két éve készítettem a férjem szülinapjára. Akkor voltam várandós a picivel, és emlékszem, nagyon rá voltam kattanva az oreo kekszre. Amúgy nem vagyok kekszes típus, azóta sem ettem talán. Izgatottan vártam a buszt mikor a hozzávalókért mentem a város túlsó végén lévő hiperbe, és azon izgultam, hogy elég legyen az az 1 óra a bevásárlásra, ami a vissza felé jövő helyi járatig adatott, amit aztán nagy pocakkal futva értem csak el, de sikerült!
És a torta is.... :-)

Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 8 ek. cukor
  • 5 ek. liszt
  • 3 ek. kakaópor
  • 3 ek. étolaj
  • 1/2 csg. sütőpor

A krémhez:
  • 50 dkg mascarpone
  • 25 dkg porcukor
  • 3 pohár (125 gr.-os) sztacsatellás krémjoghurt
  • 5 dl tejszín (ebből 2 dl a díszítéshez)
  • 3 csg. 10 db-os oreo keksz
  • 1 csg. zselatin
  • 1 dl víz



Elkészítése:

Legelőször a hozzávalókból 1 tortalapot sütünk: a cukorral habosra keverjük a tojásokat, majd apránként hozzáadjuk a kakaóport, és a sütőporral elkevert lisztet. Egy sütőpapírral bélelt torta formába simítjuk, majd 180 fokon 15 perc alatt tűpróbáig sütjük. Hagyjuk kihűlni.
Közben készítsük el a krémet: a tejszínt a porcukorral verjük habbá, majd kb. 2 dl-nyi mennyiséget vegyünk ki belőle a díszítéshez. A kekszből 8 db-ot tegyünk félre a díszítéshez, a többit szedegessük szét. A krémjét tegyük egy tálba, a keksz részét törjük össze. A keksz morzsából tegyünk félre 1 maréknyit a díszítéshez. A zselatint a vízzel a zacskón lévő leírás alapján készítsük elő.
A krémhez szánt tejszínhabhoz adjuk hozzá a jodhurtokat, a mascarponét és az előkészített zselatint. Keverjük simára, majd forgassuk bele a keksz morzsát is. A tortalapot tegyük vissza a torta formába, majd simítsuk rá a krémet, és 1-2 óra alatt hűtőszekrényben dermesszük ki. Ha megdermedt, akkor a tortát vonjuk be a tejszínhabbal, tetejét habrózsával, a maradék kekszmorzsával, és a félretett kekszekkel díszítsük.
Fogyasztásig hűtőben tároljuk!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate