Üdvözöllek a blogomon!

2018. április 20., péntek

Csíkos süti

Csíkos süti

A mai desszertem nagyon-nagyon finom, és dekoratív süti, aminek nem olyan bonyolult az elkészítése, mint elsőre gondolnánk. Én alapjában nem szeretek több lapos süiket sütni, mert bevallom őszintén lusta vagyok órákig a lapokat nyújtogatni, sütögetni. Egyszerűen idő rablónak érzem. De ennél a sütinél nem kell nyújtani, hiába több lapos, csak ki kell keverni, így egyforma vastagságúak lesznek a lapok, ez benne a csodálatos. Egy nagy gáztepsinyi kijön belőle, így ha sokan vagyunk sem gond. Igazi vendégváró. 
A receptet egyébként Cristintől kaptam!
Hozzávalók:

Laponként: 
  • 1,5 dl tejföl
  • 5 ek. liszt
  • 5 ek. cukor 
  • 1 tojás
  • 1 tk. szódabikarbóna

Az első laphoz még:
  • 5 ek. darált mák

A második laphoz még:
  • 5 ek. kakaópor

A harmadik laphoz még:
  • 5 ek. darált dió

A krémhez:
  • 14 dl tej
  • 16 ek. búzadara
  • 5 ek. cukor (lehet többet is rakni, ha valaki édesebbre szeretné)
  • 2 csg. vaníliás cukor
  • 1 csg. vaníliás pudingpor
  • 125 gr. margarin

A tetejére:
  • tortadara (én 5 dkg darált diót tettem)


Elkészítése:
A lapok hozzávalóit külön-külön kikeverjük, majd egy nagyobb tepsibe simítjuk (én gáztepsit használtam), és megsütjük mindhárom lapot. Amíg hűlnek a lapok, elkészítjük a krémet. 1 liter tejjel, és a búzadarával sűrű tejbegrízt főzünk. A többi tejből és a cukorral, vaníliáscukorral, pudingporral elkészítjük a vaníliás pudingot a zacskón lévő leírás alapján. Ha kihűlt a puding hozzákeverjük a puha margarint, majd a langyosra hűlt tejbegrízt is. Összeállítjuk a sütit: alulra a diós lap kerül, erre a krém harmada, majd a kakaós lap, utána a krém második harmada, végül a mákos lap. A tetejét vonjuk be a maradék krémmel, majd szórjuk meg a tortadarával, vagy darált dióval. 1-2 órát tartsuk hűtőben, utána vékonyabb szeletekre szeljük fel. Míg el nem fogy tartsuk hűtőben!


Jó sütést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate