Üdvözöllek a blogomon!

2018. április 3., kedd

Vargabéles

Vargabéles


Ma a kedvenc édességemet hoztam el Nektek, kedves olvasóim. Bármikor be tudok vállalni belőle egy kockát. Nagyon jó kis húsmentes fogás, például egy finom bableves után kiváló választás lehet. Rengeteg receptje létezik, például az egyik kedves olvasóm Cristin is beküldte a saját változatát nekem. Én évek óta ugyanúgy készítem, a számomra tökéletes recept elődjét, Az 1 millió menü című könyvben találtam meg.


Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 1 csg. vaníliáscukor
  • 10 dkg mazsola
  • 50 dkg túró
  • 2 dl tejföl
  • 20 dkg cérnametélt
  • 1 csg. réteslap
  • olvasztott margarin


Elkészítése:

A cérnametéltet sós vízben főzzük meg, majd szűrjük le.
A tojásokat válasszuk szét, a fehérjéket verjük habbá. A sárgákat habosítsuk fel a kétféle cukorral, majd keverjük hozzá a tejfölt és a túrót is. Legvégül forgassuk bele a cérnametéltet, a mazsolát, és a fehérjehabot is. Egy közepes tepsit szilikonos ecset segítségével kenjünk ki az olvasztott margarinnal, majd következnek a réteslapok: a csomagot felezzük el, felét tesszük majd alulra, felét pedig felülre. A réteslapot között se felejtkezzünk meg az olvasztott margarinról, minden réteslap között kennünk kell. (Bevallom őszintén, én nem szoktam az összes réteslapot felhasználni, csak 3-3 db-ot teszek alulra is, felülre is.) Ha elfogyott az aljára szánt lap, simítsuk rá egyenletesen a tölteléket, majd ugyanúgy, ahogy az aljánál, fedjük be a maradék lapokkal. A legfelső lapot is margarinoznunk kell.
Előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 40 perc alatt aranybarnára sütjük.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate