Üdvözöllek a blogomon!

2018. április 4., szerda

Sonkagombóc - levesbetét

Sonkagombóc
-levesbetét-


Ilyenkor húsvét után nem győzzük a kitalálni, hogy a maradékokat hogyan használjuk fel, hogy ne kelljen kidobni.
Ma egy fantasztikus levesbe valót hoztam, amihez maradék sonka kell. Igaz, én húsvét vasárnap készítettem, és húslevesbe tettem. Szerintem bármilyen levesbe finom lehet, nagyon jól kiérződik belőle a füstölt ízvilág. Még azt is megkockáztatom, hogy lefagyasztható (egy próbát megérne), így bármikor felhasználható.
A recept egyébként egy napilap mellékletéből származik.



Hozzávalók:
  • 7 dkg füstölt főtt sonka
  • 1 zsemle
  • 1 tojás
  • 1 gerezd fokhagyma
  • ½ csg. petrezselyemzöld (én szárítottat használtam)
  • zsemlemorzsa (amennyit felvesz)


Elkészítése:

A zsemlét vízbe áztatjuk, majd jól kinyomkodjuk. A többi hozzávalóval együtt, kivéve a zsemlemorzsát, aprítóba tesszük, és pépesítjük. Annyi zsemlemorzsát adunk hozzá, amennyit felvesz. Teáskanállal gombócokat formázunk belőle, és bő sós vízbe kifőzzük őket. Akkor főttek meg, amikor a gombócok feljönnek a víz tetejére. 
Tálaláskor adjuk a leveshez!




Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate