Üdvözöllek a blogomon!

2018. április 16., hétfő

Citromos álom

Citromos álom


A citromos álom az egyik legfinomabb desszert, amit valaha ettem. Alapból rajongok a citromos sütikért, mert frissek,   üdék, finomak, és jellemzően nem túl édesek. Ezt a receptet a helyi újságban találtam egy pár éve, azóta többször készítettem, mert hát finom, és szeretjük.


Hozzávalók:
  • 2 nagy tejföl (450 gr.-os)
  • 3 citrom leve, és reszelt héja
  • 5 dl tejszín
  • 2 csg. habfixáló
  • 25 dkg cukor (én 15 dkg cukrot, és 10 dkg eritritet tettem)
  • 1 csg. vaníliáscukor
  • 2 csg. babapiskóta (összesen 500 gr.)


Elkészítése:

A tejszínt a vaníliáscukorral, és a habfixálókkal kemény habbá verjük. A tejfölt kikeverjük a cukorral, a citromlével, és a citrom héjjal. Majd óvatosan beleforgatjuk a tejszínhabot is.
Egy nagy jénai aljára teszünk a krémből, majd kirakjuk a babapiskótával, újra krém következik. Így rétegezzük tovább, amíg a hozzávalók el nem fogynak, felülre krém kerüljön. A tetejét én citrom karikával díszítettem, de lehet reszelt babapiskótával és citrom héjjal is.
Pár órát dermesztjük a hűtőben, amíg az ízek összeérnek, illetve a babapiskóta vissza nem gyöngül.

Mivel a recept egy viszonylag nagy adagot takar, akár egy nagyobb társaságnak is elég lehet.
Kitűnő vendégváró!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate