Üdvözöllek a blogomon!

2018. július 4., szerda

Édes-savanyú csirke rizzsel

Édes-savanyú csirke rizzsel

Valamelyik hétvégén ezt az édes-savanyú csirkét készítettem a családnak. Szeretem az egzotikus ízeket, szívesen főzök ilyesmit. Ezt a receptet már régóta készítem, hogy pontosan hol találtam rá, azt már nem igazán tudom. Az édes-savanyú mártással legelőször üveges formában futottam össze. Kipróbáltuk, és mivel ízlett is, az elején gyakran vásároltam belőle. Hamarosan aztán arra jutottam, hogy házi verziót kell készíteni belőle, egyrészt, mert nem rajongok a konzerv készételekért, én az otthoni ízek pártján állok, másrészt drága is egy egyszerűen elkészíthető szószhoz képest.
Próbáljátok ki ti is!

Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemell filé
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 nagyobb sárgarépa
  • 1 kis darabka zeller
  • kaliforniai paprika vegyes színekben (összességében olyan 1 közepesnek megfelelő mennyiség legyen)
  • 1 doboz ananász konzerv 
  • 1 nagy doboz paradicsompüré
  • cukor ízlés szerint
  • só ízlés szerint
  • pici balzsamecet
  • 2 ek. liszt


Elkészítése:

A hagymát és a húst apróbb kockákra vágom, a zöldségeket julienre. A hagymát kevéske olajon megdinsztelem, rádobom a húst, és fehéredésig pirítom. Ráöntöm a paradicsompürét, és némi vizet. Pár percig hagyom főni, majd hozzáadom a zöldségeket is, az ananász konzervet is a levével együtt, sózom ízlés szerint.  Ha a hús is és a zöldségek is megpuhultak, megkóstolom, és szükség esetén cukrozom, és a balzsamecettel savanyítom.
Lisztből és vízből "habarást" készítek,  azzal sűrítem majd jól kiforralom.
Rizzsel tálalom!


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate