Üdvözöllek a blogomon!

2018. július 17., kedd

Gombás-kukoricás sertés ras el hanout-tal

Gombás-kukoricás sertés
ras el hanouttal


Ez a recept ismét saját kreáció. Szeretem a tüzes ízeket, fűszereket. Bár Marokkóban nem esznek sertést, ezért bajban is voltam, hogy mi legyen ennek a receptnek a neve. A ras el hanout egy Észak-Afrikai fűszerkeverék, leginkább Marokkóban és Tunéziában fogyasztják. Szerintem nagyon megy a sertés húshoz. Nem kell megijedni tőle, nincs benne semmi ördöngösség, kis hazánkban is kaphatóak azok a fűszerek, amiből összeállítható. Sőt ázsiai boltokban, webáruházakban készen is beszerezhető. Legalább egyszer érdemes megpróbálkozni vele.
Én egyszerűen imádom!


Hozzávalók:

  • 1 kg sertés comb, vagy soványabb lapocka
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 kukorica konzerv
  • 1 kis üveges csiperke gomba
  • 2 tk. ételízesítő
  • 2 tk. ras el hanout (én a házi fűszerkeveréket használtam)
  • 2 dl főzőtejszín

Elkészítése:

A húst, és a hagymát apró kockákra vágjuk. A hagymát kevés étolajon üvegesre pirítjuk, majd rádobjuk a húst, és azt is fehéredésig. Hozzáöntjük a kukoricát, a gombát levükkel együtt, és annyi vizet, hogy ellepje. Fűszerezzük az ételízesítővel és a ras el hanouttal. Lassú tűzön addig főzzük, amíg a hús meg nem puhul. Ha már puha, hozzáöntjük a tejszínt, és nagy lángon beforraljuk!


Remekül illik hozzá a tészta is, és a rizs is!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate