Üdvözöllek a blogomon!

2018. július 24., kedd

Zebra kocka

Zebra kocka


A minap osztottam meg az "Ami a konyhánkból kikerül..." facebook csoportomba egy hasonló sütés nélküli kekszes-krémes sütit. Eszembe is jutott, hogy nekem is van egy hasonló, és nagyon szeretjük, és mellesleg még nem blogoltam róla. Hát most gyorsan pótolom is ezt a hiányosságot. 
Ilyen melegben úgyis jól jön egy sütés nélküli finomság, és még a sütő mellett sem kell állnunk miatta. Erre a receptet pedig eredetileg itt találtam rá.

Hozzávalók:

  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 5 ek. kakaópor
  • 3 ek. barack lekvár
  • 1 ek. rum aroma
  • 5 dkg margarin
  • 5 ek. porcukor
  • 3 dl tej

A krémhez:

  • 3 dl tej
  • 3 ek. liszt
  • 1 ek. vanília aroma
  • 5 ek. porcukor
  • 5 dkg vaj
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • A tetejére:
  • 1 tortabevonó (10 dkg)


Elkészítése:

A lisztet simára keverem a tejjel, és folytonos keveréssel sűrűre főzöm. Ha kihűlt, ízesítem a vaníliával, a cukorral és elkeverem a vajjal meg a kókuszreszelékkel. A tészta hozzávalóit összedolgozom, és két részre osztom. Sütőpapíron egy kisebb tepsi méretének megfelelő lapokat nyújtok belőle. Az egyik lapot a tepsibe helyezem, erre kenem a krémet, majd a másik lappal befedem. A tetejét csokival bevonjuk, majd a hűtőbe tesszük, míg a csoki meg nem dermed rajta. Apró négyzet alakúra szeljük. Fogyasztás előtt hűtőben tároljuk.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate