Üdvözöllek a blogomon!

2018. július 11., szerda

Kókuszos szelet

Kókuszos szelet


Ezt a sütit már nagyon régen sütöttem, most találtam meg a képet a gépemen róla. Húú mondom magamnak, ezt gyorsan ki kell tennem, annyira guszta. Szerencsére a receptet is megtaláltam hozzá, a több gigabyte-nyi között. (A gyerekeim mindig kinevetnek miatta, hogy minek ennyi! 😃)
A sütiről annyit: hogy egy édes-krémes álomdesszert. Nagyon dekoratív, és nem is olyan macerás, mint első ránézésre tűnik. Érdemes megsütni. Mondjuk én alapvetően szeretem a kókuszos sütiket, ezért vagyok kissé elfogult a témában.


Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 8 dkg cukor
  • 2 dkg kakaópor
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tojásű
  • 8 dkg margarin
  • 4 ek. tej

A kókuszos részhez:

  • 6 tojásfehérje
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék

A krémhez:

  • 3 dl tej
  • 3 ek. liszt
  • 6 tojássárgája
  • 1 csg. vaníliáscukor
  • 25 dkg margarin
  • 12 dkg cukor

A tetejére:

  • reszelt csokoládé

Elkészítése:

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, és két cipóra vesszük. A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük, majd beleforgatjuk a kókuszreszeléket. Egy közepes méretű tepsit kibélelünk sütőpapírral. Az egyik cipót kinyújtjuk, és beletesszük. Erre rásimítjuk a kókuszos réteget, majd a másik lappal befedjük. 160 fokon süssük úgy 30 percig, de azért tűpróbával ellenőrizzük! Ha megsült, papírral együtt emeljük ki, és hagyjuk kihűlni.
Közben készítsük el a krémet: a tejet a liszttel, a vaníliáscukorral, és a tojássárgákkal főzzük sűrűre, majd ha kihűlt, keverjük hozzá az előzőleg kikevert cukros margarint.
A krémet kenjük a tésztára, majd díszítsük a reszelt csokoládéval.
Hűtőbe tároljuk, ha a krém megdermedt, kockákra vágva tálaljuk!


Jó sütést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate