Üdvözöllek a blogomon!

2018. március 26., hétfő

Akrillal festett tojások

Akrillal festett tojások


A múlt héten több húsvéti receptet is megosztottam, erre hétre, inkább a különböző dekorációs és egyéb húsvéttal kapcsolatos bejegyzéseket szántam. Persze azért hét vége felé recept is lesz...
:-)
Ma is és holnap is 2-2 féle tojásdíszítéssel foglalkozom majd. Egyhez sem lesznek fázisfotók, mert nem most készültek, de így is könnyedén elkészíthetők.

Mai első az akril festett tojás.
Nagyon jó akrilfestékkel dolgozni, mert számtalan színben elérhető, tökéletes fedést biztosít és az eredmény is tartósnak bizonyul. Számtalan lehetőséget hordoz magába, csak a fantáziánkra van bízva a végeredmény. És nem utolsó sorban a tojásfestésnek ez az a módja, amit gyerekként sose engedtek meg nekünk...

Lássuk, mi kell hozzá:

A népi motívummal díszítetthez:
  • fehér műanyag tojás 
  • piros akril festék 
  • fekete akril festék 
A modern virágos verzióhoz:
  • lila akril festék 
  • pink akril festék 
  • fekete akril festék 
  • neon zöld akril festék 
  • ezüst színű csillámpor 
  • decoupage ragasztó

Elkészítése:

A népi változatnál fessük a tojásunkat be 2 rétegben a piros akril festékkel. Teljesen hagyjuk megszáradni. Majd vékony ecsettel, és pontozó segítségével fessük fel a mintát. Hagyjuk ezt is megszáradni, és már fel is akaszthatjuk a tojásfánkra.
A népi motívumokat Chabrecsek Terézia: Tojásfestés 1. című könyvéből vettem.

Erdélyi mintával
A modern változatnál a tojást meghagytam fehér színűre. A két végére lilából egy-egy ötszírmú virágot festettem, a szirmok végeit pink színnel hosszabbítottam meg. 
A virágokat kontúroztam feketével úgy, mintha a szirmok még hosszabbak lennének, szinte már-már összeérnek a tojás közepén. A bibéket fekete pontozás helyettesíti, mint ahogy a leveleket pedig zöld. Természetesen a színek között mindig megvártam, hogy a festék megszáradjon. A közepén lévő üres részeket bekentem a decoupage ragasztóval, majd ecset segítségével vittem fel a csillámport a ragasztós felületre. Szépen csillog tőle, ahogy ráesik a fény. 
Nem egy klasszikus darab, de nekem nagyon tetszik.
Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Translate